اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

120 سرباز حافظ صلح‌ قزاق به لبنان اعزام می‌شود

نماینده دائم قزاقستان در سازمان ملل از انتقال 120 سرباز حافظ صلح‌ قزاق به لبنان خبر داد.

 120 سرباز  حافظ صلح‌ قزاق به لبنان اعزام می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «کایرت امراف» نماینده دائم قزاقستان در سازمان ملل  از انتقال 120 سرباز صلح‌طلب قزاق به لبنان  خبر داد.

امراف در نشست شورای امنیت با اشاره به علاقمندی «آستانه» برای افزایش نقش خود در برنامه‌های صلح‌طلب منطقه و  جهان اظهار داشت: پس از دریافت مدارک مرتبط توسط مرکز صلح طلبی قزاق موسوم به «قازسینت» دولت قزاقستان همراه با هند نظامیان خود را به لبنان ارسال می‌کند.

وی با اشاره به لزوم انجام اصلاحات جدی در بخش ارزیابی فعالیت سیستم صلح‌طلبی سازمان ملل گفت: تقویت هماهنگی و ارائه گزارشات توسط تمام ساختارهای سازمان ملل به افزایش مؤثری فعالیت‌های صلح‌طلبی کمک می‌کند.

نماینده قزاقستان تصریح کرد: آستانه معتقد است که شرکت کشورهای جدید در فعالیت‌های صلح‌طلبی با حضور نظامیان آن در مناطق درگیری به اجرای برنامه‌های سازمان ملل کمک خواهد کرد که به نوبه خود موفقیت‌های سازمان منجر به رشد حس مسئولیت‌پذیری کشورهای جهان و سازمان‌های منطقه‌ای می‌شود.

نماینده قزاقستان در سازمان ملل از اهمیت ویژه همکاری بین سازمان‌های منطقه‌ای برای جلوگیری از وقوع درگیری‌ها و حل آنان خبر داد.

در ادامه جلسه «جان پیر لاکروا» معاون دبیر کل سازمان ملل کشورهای دارای ظرفیت نظامی را برای ارسال بیشتر نظامیان، تجهیزات و ارائه خدمات حمل‌ونقل دعوت کرد.

این در حالی است که در اواخر سال جاری دولت قزاقستان 120 سرباز خود به مرکز صلح طلبان سازمان ملل در لبنان همراه با نظامیان هندی منتقل می‌کند.

نیروهای سازمان ملل در لبنان در ماه مارس سال 1978 برای دفاع از این کشور در برابر ارتش رژیم صهیونیستی و ارائه کمک برای عادی‌سازی وضعیت در این کشور تأسیس شد که در حال حاضر بیش از 10 هزار واحد نظامی از 42 کشور جهان در لبنان قرار دارند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول