اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آیا تشکیل دولت جدید سودان بحران این کشور را حل خواهد کرد؟

معاون رئیس‌جمهور سودان با هدف کاهش بحران مالی این کشور، دولت وفاق ملی را که هنوز یک سال از تشکیل آن نگذشته است، منحل کرد تا دولت جدیدی با وزرای کمتر تشکیل شود.

آیا تشکیل دولت جدید سودان بحران این کشور را حل خواهد کرد؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل حسن ابراهیم» معاون رئیس‌جمهور سودان با اشاره به تشکیل دولت وفاق ملی با ۲۱ وزیر و ۲۷ وزیر مشاور، گفت که تعداد وزارتخانه‌ها از ۳۱ وزارتخانه به ۲۱ وزارتخانه رسید.

معاون رئیس‌جمهور سودان همچنین با اذعان به وجود بحران در این کشور و تشکر از شهروندان به دلیل درک وضعیت کشور و صبر و پایداری آنها، به سوالات برخی‌ها درباره اینکه پس از تشکیل دولت جدید، چه طرح و برنامه‌هایی جهت حل بحران اقتصادی خواهند داشت؟ پاسخ داد و گفت که دولت برنامه‌های فوری شامل طرح‌هایی با درآمدهای مستقیم به منظور ارتقای سطح عملکرد و بهبود معیشت مردم در برهه زمانی مشخص ارائه خواهد کرد.

وی روز دوشنبه گذشته تصریح کرد که در حال حاضر اقداماتی در خصوص تأمین منابع مالی این برنامه‌ها جهت احیای توازن اقتصادی کشور، در حال انجام است.

البته این پاسخ البشیر هنوز خیلی‌ها را قانع نکرده است و در همین رابطه «الهضیبی یس» روزنامه‌نگار و نویسنده سودانی در این باره گفت که «مشکل حزب حاکم سودان این است که همچنان اصرار دارد بحران دولت در افراد نهفته است نه سیاست‌ها.»

وی در مصاحبه با شبکه الجزیره می‌گوید تا زمانیکه کسانی در کشور هستند که معتقدند قادر به اداره دولت هستند و کشور را به بهشت تبدیل می‌کنند، این قبیل امور نیز هرگز به حل بحران کمکی نخواهد کرد.

این روزنامه‌نگار سودانی اشاره می‌کند که از اوایل دهه نود تا کنون چندین دولت‌ برای نجات کشور تشکیل شده‌اند و با اینکه برنامه‌هایی نیز داشتند اما هیچ یک اجرا نشده است.

«ربیع عبدالعاطی» عضو دفتر حزب حاکم سودان البته دیدگاه دیگری دارد و معتقد است که انحلال دولت و تشکیل دولت جدید مقتضای شرایط دشوار کشور است.

وی بر این باور است که دولت قبلی عامل بسیاری از بحران‌ها بود و وزرای آن بی‌کفایت بوده و به معیارهای مطلوب پایبند نبودند.

از اوایل سال جاری میلادی، سودان با مشکلات اقتصادی و بحران‌هایی همچون بحران سوخت، گاز خانگی و افزایش قیمت کالاهای اساسی مصرفی همچون نان مواجه است در حالیکه ارزش پول ملی این کشور نیز به شدت کاهش یافته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول