اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

ممنوعیت فعالیت خواننده نخستین کنسرت خیابانی صحت ندارد

شایعه ممنوع‌الفعالیتی محمد معتمدی چگونه شکل گرفت

در حالی که محمد معتمدی تصور می‌کرد ممنوع‌الفعالیت است، رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اشتباه بودن این تصور تأکید و اعلام کردند معتمدی ممنوع‌الفعالیت نیست.

شایعه ممنوع‌الفعالیتی محمد معتمدی چگونه شکل گرفت

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، پس از کش و قوس‌های فراوان و اعلام آمادگی خوانندگان سنتی و پاپ برای اجرای کنسرت خیابانی، این «محمد معتمدی» که بدون جاروجنجال و موج‌سواری روی این موضوع، نخستین کنسرت رایگان را با همراهی ارکستر سازهای ملی روز پنجشنبه 8 شهریور در بوستان آب و آتش اجرا کرد و بیش از ۱۰ هزار مخاطب از آن بهره‌مند شدند.

این اجرا با تحسین افراد و گروه‌‌های مختلف همراه بود و بازخوردهای مثبتی داشت تا اینکه روز گذشته معتمدی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود نوشت: شاید اگر روزى عنوان شود طى یک سال اخیر چه افراد و جریان‌هایى موافق این کنسرت بودند و براى اجرا شدنش تلاش و رایزنى کردند و چه افراد و جریان‌هایى سعى در کارشکنى و سنگ‌اندازى داشته‌اند، براى اکثر مردم باورکردنى نباشد.

وی در بخش دیگری از یادداشت خود ضمن ابراز رضایت از خوشحالی و شادمانی مردمی پس از اجرای کنسرت تصریح کرد: از همه ممنونم، حتى پلیس محترم اماکن که اخیراً بنده را ممنوع‌الکار کردند. بخاطر اینکه مجوز بنده فقط براى پلى‌بک صادر شده بود ولى ما با ارکستر و نوازندگان خانم و آقا روى صحنه رفتیم. من نیز این موضوع را شنبه گذشته متوجه شدم وقتى از سوى مدیرعامل محترم برج میلاد تهران از رفتن روى صحنه منع شدم و این ممنوعیت به بنده ابلاغ شد.

معتمدی در خاطرنشان کرد: البته اقرار مى‌کنم که سه ساعت مانده به آغاز کنسرت خیابانى در پارک آب و آتش، این موضوع که ارکستر نباید روى استیج بیاید و فقط اجازه پلى‌بک دارم به صورت تلفنى و قویاً به بنده گوشزد شد. ولى بنده اهمیتى ندادم حتى نگذاشتم رهبر ارکستر و اعضاى محترم گروه بویی ببرند. این کنسرت بخاطر شرایط خاص جامعه و مردم باید اجرا مى‌شد و بنده حاضرم تاوانش را به تنهایى بپردازم.

پس از گلایه‌های معتمدی، رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ تأکید کرد ممنوعیت کاری وی صحت ندارد و هیچ دستوری مبنی بر آن صادر نشده است. پلیس صرفاً برای هماهنگی‌های لازم قبل از اجرای کنسرت در پارک آب و آتش، نکاتی را به شهرداری گوشزد کرده است. 

علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم بر سخنان پلیس صحه گذاشت و تأکید کرد پلیس نظارت بر اماکن عمومی فقط در حوزه شرایط انتظامی و امنیتی سالن‌ها ورود می‌کند، نه خود هنرمندان. ضمن اینکه صدور مجوز کنسرت‌ها با دفتر موسیقی است و این دفتر هماهنگی‌های لازم را با اماکن و سایر نهادهای ذی صلاح انجام می‌دهد.

پایان‌بخش واکنش‌ها به این موضوع توئیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که نوشت: «همکاران معاونت هنری پیگیری کردند، ظاهرا سوءتفاهمی پیش آمده. آقای معتمدی هم پست اینستاگرام خود را حذف کردند. با تشکر ویژه از آقای معتمدی و تمامی دوستانی که موضوع را طرح و پیگیری کردند.»

به نظر می‌رسد پیش از خبری کردن موارد اینچنینی آن هم از طریق صفحات فضای مجازی، سلبریتی‌ها می‌توانند صحت و سقم آن را از مراجع رسمی جویا شوند و از حواشی دوری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول