اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان جزو 10 دانشگاه برتر کشور است

شیردل: 90 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای وارد بازار می‌شوند

سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کردستان گفت: در حال حاضر دو هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که بیش از 90 درصد فارغ‌التحصیلان آن وارد بازار کار می‌شوند.

شیردل: 90 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای وارد بازار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدلطیف شیردل در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته امربه معروف و نهی از منکر گفت: دانشکده ما یکی از دانشکده‌های برتر در حوزه امربه معروف و نهی از منکر شد.

وی گفت: دانشکده فنی یزدان‌پناه سنندج یکی از 14 مرکزی بود که در بین 172 مرکز به دانشکده تبدیل شدند و با پیگیری‌های لازم طی یک سال و چند ماه به دانشگاه فنی حرفه‌ای ارتقا یافت.

سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کردستان افزود: یکی از نقاط قوت این دانشگاه، برخورداری از ۱۲هکتار زمین بود که به احتمال 99 درصد امسال دانشکده پسران هم در بانه افتتاح می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر دو هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سنندج تحصیل می‌کنند که برای سال تحصیلی جاری هم یک هزار نفر دیگر پذیرش شده‌اند.

شیردل اذعان کرد: دانشکده دختران سنندج یک هزار دانشجو دارد که با پذیرش 400 مفر دیگر برای سال تحصیلی جاری، آمار دانشجویان دختر این دانشگاه به یک هزار و 400 نفر افزایش یافت..

وی ضمن اشاره به آمار 700 نفری دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه سقز، تصریح کرد: بیش از 90 درصد دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه وارد بازار کار شده‌اند و 10 درصد دیگر یا تمایل به کار نداشته و یا ادامه تحصیل داده‌اند.

سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کردستان گفت: در سال96 گذشته 700 میلیون ریال تجهیزات برای کارگاه‌ها این دانشگاه خریداری شده است.

وی در ادامه افزود: 460 میلیون ریال هم برای سالن ورزشی آموزشکده دختران تخصیص داده شد و باید اذعان کنم، امسال جذب اعتبارات این دانشگاه در طول 20 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

شیردل در ادامه افزود: قبل از انقلاب در این دانشکده تنها 294 نفر در رشته‌های مکانیک ساختمان و برق فارغ‌التحصیل شده بودند که بعد از انقلاب تعداد فارغ‌التحصیلان به 9 هزار نفر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در دانشگاه یزدان‌پناه ایده به پدیده تبدیل شده و دانشجویان ما در ثبت اختراعات موفق بوده ضمن اینکه خودرو دوزیست آبی هم ساخته شده و پنج طرح هم آماده تجاری‌سازی است.

شیردل تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات را موجب ایجاد انگیزه و همچنین ایجاد اشتغال در استان دانست و افزود: این دانشگاه از تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی و همچنین اساتید مجربی برخوردار است.

وی اذعان داشت: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان جزو 10 دانشگاه برتر کشور است که در حال حاضر 5 طرح از دانشجویان این دانشگاه آماده برای تجاری‌سازی و واگذاری به سرمایه‌گذار آماده است.

سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کردستان اظهار کرد: این دانشگاه بزرگترین مرکز مهارت‌آموزی است و تلاش ما این است با تجاری‌سازی طرح‌ها شغل‌هایی ایجاد شده و نرخ بیکاری به حداقل برسد.

وی مهم‌ترین مشکل مرکز را نبود خوابگاه عنوان کرد که دانشجویان به این دلیل انصراف می‌دادند که امسال خوابگاهی با ظرفیت 250 نفر در حال ساخت است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول