اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دادگاه اروپا رژیم جاسوسی انگلیس از شهروندانش را نقض حقوق بشر دانست

دادگاه حقوق بشر اروپا اعلام کرد اقدامات دولت انگلیس برای جمع‌آوری اطلاعات ارتباطی شهروندان این کشور، نقض حقوق بشر است.

دادگاه اروپا رژیم جاسوسی انگلیس از شهروندانش را نقض حقوق بشر دانست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه حقوق بشر اروپا رژیم نظارتی دولت انگلیس در جمع‌آوری اطلاعات ارتباطی شهروندان خودش را نقض حقوق بشر نامید.

به نوشته روزنامه «میرور»، دادگاه حقوق بشر اروپا امروز (پنجشنبه) اقدامات نظارتی دولت انگلیس در شنود گفت‌وگوهای تلفنی شهروندان انلگیسی، همچنین جمع‌آوری اطلاعات شهروندان از سرویس‌های خدمات ارتباطی در این کشور را نقض حقوق بشر دانست. 

اما بر اساس رای این دادگاه، در اختیار گذاشتن اطلاعات با دولت‌های خارجی نقض حقوق بشر نیست. 

گروه‌های حقوق بشری از جمله عفو بین الملل این مسئله را بعد از افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا درباره جمع‌آوری اطلاعات شهروندان به دست حکومت‌های آمریکا و انگلیس، به دادگاه کشاندند. 

رئیس گروه «ناظر برادر بزرگ» گفت جاسوسی عظیم دولت انگلیس از شهروندان، بنیادی‌ترین مسائل حقوق بشر را نقض کرده است و حکومت در پوشش مقابله با تروریسم، بدترین رژیم جاسوسی را به راه انداخته است که بدتر از هر کشور غربی دیگری است.

یک وکیل انگلیسی بر لزوم وجود قدرت تحقیقاتی مخفی نیروهای پلیس و اطلاعات انگلیس به منظور مقابله با تروریسم و تهدیدات تاکید کرد، اما افزود این تهدیدها نباید بهانه‌ای برای جاسوسی از همه شهروندان بدون هیچ حفاظتی باشد. 

سال ۲۰۱۴ یک دادگاه انگلیسی مدعی شده بود، جاسوسی دولت از مردم این کشور نقض حقوق بشر نیست. همچنین در سال ۲۰۱۴ جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس به اقدام دولت در نظارت بر تمامی تماس‌های خبرنگاران اعتراض کرده بودند. 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول