اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس دوباره از فروش تسلیحات به عربستان حمایت کرد

معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا گفت لندن هیچ دلیلی نمی‌بیند که از متحدش در مقابل آتش موشک حمایت نکند و از فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی حمایت کرد.

انگلیس دوباره از فروش تسلیحات به عربستان حمایت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اَلیستر بِرت» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا ضمن دفاع از موضع بریتانیا در فروش تسلیحات به عربستان سعودی گفت که تنها یک پاسخ ساده برای سوال درباره جنگ یمن وجود ندارد. 

به نوشته سایت «میدل ایست آی» برت در این جلسه گفت «هیچ دلیلی وجود ندارد که از یک متحد [عربستان سعودی] که زیر آتش موشک‌ است، حمایت نکنیم. ما هر آنچه می‌توانستیم برای نشان دادن نگرانی پارلمان، انجام داده‌ایم.»

درگیری میان نمایندگان پارلمان بریتانیا و مقام‌های دولت انگلیس در موضوع جنگ یمن و فروش تسلیحات به عربستان سعودی همواره وجود داشته و روز سه‌شنبه گذشته یک جلسه فوری بنا به درخواست نمایندگان حزب اپوزیسیون برای بحث‌وبررسی شرایط یمن برگزار شد. 

در طول این مناظره،  الیستر برت گفت دولت بریتانیا به این مسئله اعتقاد ندارد که عربستان سعودی قانون بین‌المللی را در حین حملات یمن نقض کرده است. 

یکی از اعضای حزب ملی اسکاتلند در این جلسه تاکید کرد که دولت انگلیس اقدامات کافی برای کمک به کودکان یمنی را انجام نداده است.

همچنین «امیلی تونر‌بری» وزیر خارجه دولت سایه نیز این سوال را طرح کرد که آیا دولت انگلیس قادر است این اطمینان را بدهد که تسلیحات انگلیسی برای کشتار غیرنظامیان در یمن استفاده نشده است اما الیستر برت گفته که نمی‌تواند به این سوال پاسخ دهد.

انگلیس بزرگترین صادرکننده تسلیحات و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی است و در سفر هفت ماه پیش «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به لندن، ترزا می نخست وزیر انگلیس گفته بود از مداخله عربستان در یمن حمایت می‌کند. 

جرمی کوربین رهبر اپوزیسیون انگلیس که مخالف فروش تسلیحات به عربستان است همزمان با سفر بن سلمان به لندن گفته بود از زمان جنگ یمن فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان و مشاوره نظامی افزایش چشمگیری داشته است. 

جنگ یمن از بهار سال ۲۰۱۵ آغاز شد و بر اساس آمار سازمان ملل، تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر در یمن جان خودرا از دست داده‌اند و تنها در سال جاری میلادی، بیش از ۸۵ هزار نفر آواره شده‌اند. 

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول