اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

جابری انصاری و اشمید دیدار کردند

سومین دور گفت‌وگوهای ایران و ۴ کشور اروپایی درباره یمن امروز در بروکسل

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی با هلگا اشمید در بروکسل دیدار کرد و قرار است سومین دور گفت‌وگوی ایران و ۴ کشور اروپایی و اتحادیه اروپا درباره یمن امروز در این شهر برگزار شود.

سومین دور گفت‌وگوهای ایران و ۴ کشور اروپایی درباره یمن امروز در بروکسل

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی امروز (چهارشنبه) ۲۱ شهریور با هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در مقر اتحادیه در بروکسل دیدار کرد. 

 

 

حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی، که نیمه شب گذشته از ژنو وارد بروکسل شده است امروز چهارشنبه ٢١ شهریور ٩٧ در مقر اتحادیه اروپایی با هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه ای به ویژه سوریه و یمن و تلاش های جاری برای پایان هر چه سریعتر بحران در این کشورها گفتگو و تبادل نظر کرد. 

جابری انصاری در سفر به بلژیک، عصر امروز در سومین دور گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپایی و چهار کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا درباره بحران یمن شرکت و در خصوص همکاری‌های ایران و طرف اروپایی برای پایان دادن به جنگ تحمیلی علیه ملت یمن و فاجعه انسانی جاری در این کشور رایزنی خواهد کرد.

در این گفتگوها دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی و مدیران کل سیاسی وزارت خارجه‌های چهار کشور مزبور مشارکت خواهند داشت.

دومین دور این گفت‌وگوها 13 اردیبهشت ماه در رم و اولین دور هم در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در 28 بهمن 1396 در مونیخ برگزار شد.

به گزارش فارس،جابری انصاری دیروز و پریروز ۱۹ و ۲۰ شهریور نیز در ژنو و در نشست مربوط به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه با حضور مذاکره کنندگان ارشد روسیه و ترکیه و دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد و طرفین قرار گذاشتند سومین دور رایزنی‌ها در این زمینه اواخر اکتبر برگزار شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول