اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

در حاشیه مجمع اقتصادی شرق صورت گرفت

توصیه وزیر اقتصاد روسیه برای تقویت ارزش روبل در برابر دلار

وزیر اقتصاد روسیه نسخه جدیدی را برای بازیابی ارزش روبل در برابر دلار پیچید و اعلام کرد تا می‌توانید دلار بفروشید و روبل بخرید.

توصیه وزیر اقتصاد روسیه برای تقویت ارزش روبل در برابر دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر اقتصاد روسیه در «مجمع اقتصادی شرق» که در روسیه برگزار می‌شود نسخه‌ جدیدی برای جلوگیری از کاهش ارزش روبل در برابر دلار ارائه کرد.

مکسیم اورشکین وزیر اقتصاد روسیه در این اجلاس اعلام کرد: کاهش ارزش اخیر روبل روسیه در برابر دلار فرصت مناسبی است برای خرید این ارز که ارزش آن کاهش یافته است. 

اورشکین به تمام مردم روسیه پیشنهاد کرد که در حال حاضر که روبل ۱۲ درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داده بهترین راهکار این است که تا می‌توانند روبل بخرند و دلارهایشان را بفروشند.

وی همچنین گریزی به صحبت‌های وارن بافت بزرگترین سهامدار بورس وال استریت زد و گفت: همواره زمانی که همه به دنبال خرید هستند تو احتیاط کن و زمانی که همه نگران و محتاط هستند تو خرید کن.

وزیر اقتصاد روسیه در پیش‌بینی وضعیت کلان اقتصادی گفت: انتظار دارد که معادل ۶۴ روبل در برابر دلار معامله شود و در سال آینده ۱۰ درصد ارزش آن تقویت شود. 

اورشکین همچنین تاکید کرد در میان مدت نرخ مبادله روبل به دلار تقویت خواهد شد و ۶۳ تا ۶۴ روبل در برابر دلار معامله می‌شود.

روز دوشنبه ارزش روبل به کمترین رقم ۲.۵ سال گذشته در برابر دلار رسید و ۷۰.۳۴ روبل در برابر یک دلار معامله شد.

دلایل اصلی این کاهش، تحریم‌های آمریکاست که احتمالاً در آینده نزدیک هم این تحریم‌ها بیشتر خواهد شد که می‌تواند ارزش ارز بازارهای نوظهوری مانند ترکیه، آرژانتین، آفریقای جنوبی، هند و دیگر اقتصادهای در حال توسعه را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول