اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

نشست کمیته عربی ضد ایرانی در قاهره

کمیته عربی موسوم به «مقابله با دخالت ایران در امور کشورهای عربی» امروز نشستی را در مقر اتحادیه عرب برگزار کرد.

نشست کمیته عربی ضد ایرانی در قاهره

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته وزارتی چهارجانبه عربی برای پیگیری امور مربوط به ایران و پیدا کردن راهکار مقابله با آنچه که از نظر این کمیته، دخالت‌های تهران در امور داخلی کشورهای عربی خوانده می‌شود، امروز (سه‌شنبه) نشستی را در مقر اتحادیه عرب برگزار کرد.

این نشست به ریاست «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات و با هدف بررسی آنچه دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی و مقابله با آن خوانده می‌شود، برگزار شده است.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، در این نشست «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر و «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین و «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب حضور داشتند.

این کمیته پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در خصوص آنچه مداخله ایران در امور داخلی کشورهای عربی خوانده است، تهیه کرد و قرار است به شورای اتحادیه عرب جهت تصویب آن در یکصد و پنجاهمین دور نشست وزرا، ارائه شود.

یکصد و پنجاهمین دور نشست وزرای خارجه عرب امروز سه‌شنبه در مقر اتحادیه عرب در حال برگزاری است.

در حالی ادعای مداخله ایران در امور داخلی کشورهای عربی، از سوی اتحادیه عرب که بیشتر بیانگر موضع عربستان سعودی است تا کشور های عربی، مطرح می‌شود که ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی و همکاری فعالی امارات متحده عربی به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن به این کشور لشکر کشی کرده و بنا بر گزارش «واشنگتن پست» به نقل از سازمان‌های بین‌المللی در پی این لشکرکشی بیش از 50 هزار نفر کشته‌اند.

افزون بر این، عربستان سعودی آبان ماه سال گذشته، «سعد الحریری»، نخست وزیر لبنان را به هدف فشار آوردن به حزب‌الله مجبور به استعفا کرد و او را نزدیک به یک ماه  گروگان گرفت که با وساطت فرانسه این بحران لبنان پایان یافت.

دخالت امارات متحده عربی در جنوب یمن و تلاش ابوظبی برای اشغال جزیره سقطری این کشور که منجر به اعتراض حتی متحدان یمنی ائتلاف سعودی و اماراتی شد، از موارد دیگر دخالت حکام اماراتی در امور داخلی یمن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول