اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

جانشین پلیس فتا:

فیشینگ عامل شکل‌گیری یک سوم جرایم سایبری است

جانشین پلیس فتا گفت: بررسی‌ها نشان می‌­دهد که فیشینگ عامل شکل‌گیری یک سوم جرایم سایبری است.

فیشینگ عامل شکل‌گیری یک سوم جرایم سایبری است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سرهنگ نوروزی جانشین پلیس فتا در نشست بررسی پول مجازی و میزان اثرگذاری در رفع تحریم‌های بانکی و پیشگیری از جرایم برداشت های غیرمجاز اینترنتی از حساب های بانکی اظهار کرد: جرایم برداشتهای غیرمجاز یا سرقت از حساب‌های بانکی در سه بستر کپی کردن کارت‌های بانکی، برداشت از طریق کیلاگرها و برداشت‌های فیشینگ انجام می‌­شود.

وی گفت: 35 درصد برداشت‌های غیرمجاز کشور با این سه شگرد انجام می‌­شود که رقم قابل توجهی است و از بین این سه روش 33 درصد جرایم از بستر فیشینگ انجام می‌شود.

سرهنگ نوروزی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌­دهد که فیشینگ عامل شکل‌گیری یک سوم جرایم سایبری است.

وی تصریح کرد: برآوردها این است که درسال 97 بالغ بر20 الی25 هزار پرونده برداشت­های غیرمجاز انجام­شود که باید برای پیشگیری چاره­اندیشی کنیم.

جانشین پلیس فتا افزود: درکشورهای خارجی با تخصیص رمز دوم یکبار مصرف بانکی به کاهش جرم دراین زمینه کمک کرده­اند و ما هم می­توانیم با اجرایی­کردن این روش درکشور وقوع جرم را از 35 درصد به 5 درصد کاهش دهیم.

وی گفت: جلساتی با بانک مرکزی، ریاست قوه قضائیه و پلیس فتا برگزار شده و مقررشده با تغییر زیرساخت ها جرایم دراین فضا کنترل­شود. 

نوروزی گفت: براساس بخشنامه جدید بانک مرکزی که ازیک شهریور ابلاغ شده همه بانک‌ها باید ظرف سه ماه استفاده از رمز یکبار مصرف را اجباری کنند هرگز چنده در حال حاضر هم چنین شرایطی وجود دارد اما اطلاع رسانی نشده و مردم  آگاهی ندارند.

جانشین پلیس فتا افزود: از اول خرداد 98 هم مقرر شده رمز دوم ثابت حذف شود و رمز دوم یکبار مصرف فعال شود.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغیه بانک مرکزی درباره تخصیص رمزدوم یکبار مصرف به مشتریان، از اول آذر مسئولیت جبران خسارت مالی مردم به عهده بانک و موسسات مالی و اعتباری خواهد بود.

نوروزی تصریح کرد: کلاهبرداری پیامکی بیش از 60 هزار پرونده در سال را به خود اختصاص می دهد که با همین برنامه ها از بین خواهد رفت که البته نیازمند اطلاع رسانی است.

نشست بررسی پول مجازی و میزان اثرگذاری در رفع تحریم های بانکی و پیشگیری از جرایم برداشت های غیرمجاز اینترنتی از حساب های بانکی صبح امروز در معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول