اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

غفاری:

ابزار مدیریت درفعالیت های فرهنگی دانشجویان، گفت‌وگو و تفاهم است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: برخلاف حوزه های آموزشی و پژوهشی که همه مسائل دانشجویی تقریبا پیش بینی شده و آیین نامه های آن روشن است؛ حوزه فرهنگ بطور مستمر در حال تغییر است که این پویایی دانشگاه‌ها را با مسائل جدیدی روبه رو می کند که حل این مسائل فقط از طریق ابزار گفت‌وگو و تفاهم امکان پذیر است.

ابزار مدیریت درفعالیت های فرهنگی دانشجویان، گفت‌وگو و تفاهم است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در نشست روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک های علم و فناوری که در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، اظهار داشت: نیازهای دانشجویان در حوزه فرهنگی و مطالبات آن از مدیریت دانشگاه‌ها، پیوسته روبه افزایش است که جوابگویی آنها نیازمند استفاده از ظرفیت تشکل های دانشجویی و سایر گروه‌های مشارکتی دانشجویان است.

وی تاکید کرد: سعه صدر از ضرورت های مدیریت امور فرهنگی در دانشگاههاست، و قطعاً باید مسائل فرهنگی را با دید باز و در گرفتن مقتضیات دوران دانشجویی بررسی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بر تشکیل بموقع و مستمر شورای فرهنگی دانشگاه‌ها و هیات های نظارت بر تشکل های دانشجویی تاکید کرد و گفت: اگر شاهد رشد فعالیت های فرهنگی دانشجویی در دانشگاه نباشیم قطعاً تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی نیز با مشکل روبه رو می شود.

وی دانشجویان را گروهی دانست که بیشتر از سایر اقشار جامعه با تحولات جدید در مواجهه است و این خصوصیت می طلبد که کارشناسان و مدیران حوزه فرهنگ در دانشگاهها از افراد با تجربه و آشنا با نوع مقولات فرهنگی باشند.

غفاری افزود: در کنار توجه به مطالبات فرهنگی دانشجویان، معاونت های فرهنگی دانشگاهها برنامه های مهمی را تدوین کرده اند و در دستور کار دارند که تعمیق ارزش های دینی، اخلاقی، انقلابی و دفاع مقدس در اولویت این برنامه هاست.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول