اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

امید در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

ارزیابی ۷۵ درصد مدرسین دانشگاه علمی کاربردی/ اجرای طرح مدیریت سبز در راستای اقتصاد مقاومتی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه بعداز ۲۵ سال ارزیابی‌های علمی مدرسین این دانشگاه برای اولین‌بار اجرا شد، گفت: تاکنون بیش از ۷۵ درصد مدرسین این دانشگاه به جز مدرسین استان تهران ارزیابی شده‌اند.

ارزیابی ۷۵ درصد مدرسین دانشگاه علمی کاربردی/ اجرای طرح مدیریت سبز در راستای اقتصاد مقاومتی

محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره تأثیر التهاب ارز در این دانشگاه گفت: این موضوع تأثیری در فعالیت‌های مختلف دانشگاه ندارد چرا که علمی کاربردی دانشگاهی خودگردان بوده و امورات آن از محل پرداخت شهریه دانشجویان می‌گذرد.

وی افزود: کاهش جمعیت دانشجویی توانسته دانشگاه جامع علمی کاربردی را تحت تأثیر قرار دهد زیرا درآمد این دانشگاه به تعداد دانشجویانش وابسته است که این تعداد در مجموع در کل کشور کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی  تصریح کرد: با آنکه سال جاری ۴۰۰ هزار ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده است اما فقط ۵۰ هزار متقاضی برای آن وجود دارد که البته دلیل خاصی برای آن است.

وی درباره دلیل این موضوع در توضیحات بیشتر گفت: در نظام جدید آموزش و پرورش دانش‌آموزان هنرستانی باید ۱۲ سال تحصیل کرده و سپس به دانشگاه بیایند به همین دلیل امسال هیچ دانشجویی از دانش آموزان سال آخر هنرستانی نداریم و به همین دلیل خروجی هم نخواهیم داشت ولی با یک سال توقف در پذیرش از سال ۹۸ شرایط حضور دانشجویان جدیدالورود در این دانشگاه مطلوب خواهد شد.

امید درباره ابلاغیه‌ای با عنوان لزوم رعایت و اجرای اقتصاد مقاومتی در دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: طرحی با عنوان مدیریت سبز از سال گذشته در این دانشگاه دنبال و پیگیری شده است که برهمین اساس می‌کوشیم با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی موجبات کاهش هزینه‌ها را فراهم آوردیم ضمن اینکه با اجرای اتوماسیون جدید در این دانشگاه مصرف کاغذ کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی درباره آخرین روند ارزیابی مدرسین در این دانشگاه، افزود: الحمدالله آخرین مراحل به‌روزرسانی مدرسین و کدهای آنها بعد از ۲۵ سال و برای اولین‌بار در سال گذشته اجرا و از طریق ارزیابی‌های علمی بانک اساتید اصلاح شد که برهمین اساس حدود هشت هزار مدرس جدید به مدرسین قبلی افزوده شدند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی  با بیان اینکه مدرسین قدیمی این دانشگاه هم در حال ارزیابی هستند، گفت: بیش از ۷۵ درصد مدرسین این دانشگاه به جز مدرسین استان تهران در این طرح جدید ارزیابی شدند که البته بقیه آنها هم تا پایان نیم‌سال اول ارزیابی خواهند شد.

امید با بیان اینکه ارزیابی مدرسین استان تهران با توجه به تقسیم صورت گرفته دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران به دو بخش غرب و شرق سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد و امیدواریم تا پایان سال تحصیلی ۹۷-۹۸ ارزیابی اساتید این استان هم پایان یابد.

وی گفت: برای اولین‌بار قرار است جشن دانش‌آموختگی دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت سراسری در کشور با لباس واحد و در آخر آبان و پس از پایان ماه صفر برگزار می‌شود. این لباس توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی و به تصویب هیأت رئیسه رسیده و هم‌اکنون در مرحله دوخت است.

امید گفت: به دلیل تقارن آغاز سال تحصیلی با ماه محرم و صفر در سال جاری استثنائاً اولین جشن دانش‌آموختگی بعد از ماه صفر برگزار خواهد شد. اما در سال آینده دومین جشن دانش‌آموختگی قرار است در هفته‌های دوم یا سوم مهرماه برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشن دانش‌آموختگی قطعاً در یک هفته و به صورت سراسری برگزار خواهد شد به طوری که همه مراکز استانی دانشگاه جامع باید این جشن را برگزار کنند. ضمن اینکه همه دانش‌آموختگان این دانشگاه برای حضور در جشن دعوت خواهند شد اما با توجه به اینکه فضای لازم برای حضور تمام آنها وجود ندارد بخشی از این جشن برای دانش‌آموختگان برتر به صورت متمرکز در واحدهای استانی و به صورت سمبولیک برگزار و دیگر واحدها و مراکز باید به صورت مستقل آن را اجرایی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول