اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

با حضور امام جمعه موقت تهران انجام شد

نخستین هم اندیشی روحانیت با اصناف بازار تهران در مسجد امام خمینی(ره)

نشست بررسی مشکلات اقتصادی و صنفی اصناف بازار با حضور امام جمعه موقت تهران و مسئولان مربوطه دولتی در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران برگزار شد.

نخستین هم اندیشی روحانیت با اصناف بازار تهران در مسجد امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز نخستین هم اندیشی روحانیت با اصناف بازار تهران در قالب یک نشست بیان مشکلات اقتصادی و صنفی بازاریان تهران که به همت جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار و با حضور حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام حسن عالمی عضو مجلس خبرگان و امام جماعت مسجد بازار، آیت‌الله تحریری متولی حوزه علمیه مروی، احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، عیسی فرهادی فرماندار تهران، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران، نوری نماینده دادستان کل کشور، ابراهیم درستی عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران و اعضای هیأت امنای اصناف مختلف بازار و بازاریان برای بیان مشکلات صنفی در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران برگزار شد.

این نشست در کمال آرامش و درفضایی معنوی در آستانه محرم حسینی در مسجد امام خمینی برگزار و فعالان صنفی مشکلات خود را بدون تعارف بیان کردند، در پایان نیز حجت الاسلام صدیقی قول داد مسائل آنها را به گوش مسئولان مربوطه برساند و نیز برای رفع مشکل انها دعا کند.

همچنین عیسی فرهادی فرماندار تهران در پایان این نشست گفت: قول می‌دهیم جلسات به صورت هفتگی با نمایندگان اصناف برگزار و مشکلات انها رسیدگی شود و در پایان هر سه ماه گزارش نشستها را به محضر آیت الله صدیقی ارائه نمایند.

در این جلسه عمده مشکلات اصناف این‌گونه عنوان شد که تصمیمات یک‌باره دولت در اقتصاد مانند ممنوعیت واردات بدلیجات که با توجه به عدم تولید داخلی، فعالان این صنف را دچار مشکل کرده، همچنین معطلی کالاهای وارداتی و مواد اولیه تولید در گمرکات، نوسان و تلاطم ارزی، مشکلات بهداشتی و درمانی در محدوده ۱۱۲ هکتاری بازار تهران و مشکلات مالیات ارزش افزوده در شرایط رکود اقتصادی و همچنین الزام صادرکنندگان به ارائه ارز حاصل از صادرات ظرف دو ماه که در شرایط کنونی بخشی از صادرات مانند صادرات فرش دستباف نیاز به یک زمان یکساله برای دریافت ارز حاصل از صادرات دارد، به عنوان مشکلات اصلی بازاریان عنوان شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد گزارش مشکلات صنفی بازاریان به مسئولان مربوطه منعکس شده و پاسخ‌های عملی آنها در جلسات بعدی به اصناف ارائه شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول