اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر روسیه، جامعه بین‌المللی را به مشارکت در طرح ویژه آوارگان سوری فراخواند

سفیر روسیه در بیروت اعلام کرد طرح مسکو ویژه آوارگان سوری شرایط مناسب برای بازگشت آنها را فراهم خواهد کرد و به همین دلیل روسیه، جامعه بین المللی را به مشارکت همگانی در این طرح فرامی‌خواند.

سفیر روسیه، جامعه بین‌المللی را به مشارکت در طرح ویژه آوارگان سوری فراخواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در بیروت طی اظهاراتی تلویزیونی اعلام کرد بهبود اوضاع سوریه تأثیر مثبت بر لبنان خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، زاسپکین درباره طرح روسیه برای بازگشت آوارگان سوریه گفت: محتوای این طرح باید مورد بررسی قرار گیرد، ما می‌گوییم طرح مذکور از لحاظ مضمون بسیار ساده است، آوارگان را به بازگشت تشویق و شرایط لازم برای این موضوع را فراهم می کند.

وی ادامه داد: این طرح، مکان و فرصت‌های کاری برای آوارگان و نیز ترمیم زیرساخت‌ها در سوریه را فراهم می کند، در درجه اول دولت سوریه مسئول این موضوع است و به همین دلیل جامعه بین المللی را به مشارکت همگانی در این طرح فرامی‌خوانیم.

در اوایل ماه جاری (شهریور) زاسپکین از توافق برای تشکیل کمیته لبنانی-روسی با هدف همکاری در پرونده بازگشت آوارگان خبر داد (+) و گفت: ارتباط با «عباس ابراهیم» رئیس امنیت عمومی لبنان و دیگران ادامه دارد؛ من بخش سیاسی برای هماهنگی با دولت لبنان را بر عهده خواهم داشت و وابسته نظامی ، بخش امنیتی آن را عهده‌دار می‌شود.

طرح غیررسمی روسیه با عنوان «روسیه و بازگشت آوارگان سوری» و چگونگی «کمک به کشورهای میزبان آوارگان مانند ترکیه، لبنان و ادرن» از چهار صفحه تشکیل شده و مضمونش آن است که مسکو پس از اعلام پیروزی بر تروریسم، نقشی مهم در این زمینه و در چارچوب روند سیاسی بازی خواهد کرد تا مردم سوریه بتوانند به خاک خود بازگردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول