اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رئیس جمهور کره جنوبی با هیأتی 200 نفره به دیدار رهبر کره شمالی می‌رود

رئیس جمهور کره جنوبی هفته آینده به همراه یک هیأت 200 نفره به پایتخت کره شمالی می‌رود تا سومین نشست مشترک با رهبر کره شمالی را برگزار کند.

رئیس جمهور کره جنوبی با هیأتی 200 نفره به دیدار رهبر کره شمالی می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره جنوبی هیأتی شامل ۲۰۰ نفر را برای نشست میان «مون جائه این» رئیس جمهور این کشور و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به پیونگ یانگ می‌برد.

به نوشته روزنامه ژاپنی «ماینیچی»، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز(دوشنبه) گفت هیأت ۲۰۰  نفره‌ای به همراه رئیس جمهور به کره شمالی می‌رود و اظهار امیدواری کرد بازرگانانی نیز به این افراد اضافه شوند. این هیأت شامل افرادی از دولت، نیروهای امنیتی و  ده‌ها خبرنگار است. 

سومین نشست مون و کیم از ۱۸ تا ۲۰ سپتامبر (۲۷ تا ۲۹ شهریور) در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی برگزار خواهد شد.

هفته گذشته «چانگ ایو-یانگ» سرپرست امنیت ملی کره جنوبی در راس هیأتی به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور به پیونگ یانگ سفر کرد و در دیدار با مقام‌های کره شمالی درباره تاریخ سومین نشست سران دو کره توافق کردند. 

کیم و مون برای اولین بار در ماه آوریل گذشته دیداری تاریخی در روستای آتش‌بس مرزی پانمونجوم داشتند و دومین دیدار سران دو کره در ماه می برگزار شد. بعد از این دیدارها، نشست‌هایی در سطوح پایین‌ترین میان مقام‌های سیاسی و نظامی دو کره برگزار شده است.  

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول