اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرعامل مجموعه شرکت‌های ریلی مسافری اعلام کرد

‌نیاز بخش ریلی به سالانه ۳۰ میلیون دلار‌/شرکت آب‌معدنی پیش‌پرداخت 3 ماهه می‌خواهد

مدیرعامل مجموعه شرکت‌های ریلی سفیر با تأکید بر لزوم حمایت دولتی از بخش ریلی به عنوان ایمن‌ترین و پاک‌ترین مدل حمل و نقلی، گفت: بخش ریلی مسافری سالانه 30 میلیون دلار نیاز دارد و ضرورت دارد دولت در اختصاص ارز به شرکت‌های ریلی حمایت کند.

‌نیاز بخش ریلی  به سالانه ۳۰ میلیون دلار‌/شرکت آب‌معدنی پیش‌پرداخت 3 ماهه می‌خواهد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد خان‌احمدی امروز در میزگرد تغییرات نرخ ارز و اثرات آن بر حمل و نقل ریلی مسافری اظهار داشت: ‌نوسانات اخیر ارزی برای شرکت‌های ریلی که هزینه تأمین قطعات و حتی تعمیرات آنها ریلی است، مشکل‌ساز شده است.

مدیرعامل مجموعه شرکت‌های ریلی سفیر با تأکید بر لزوم حمایت دولتی از بخش ریلی به عنوان ایمن‌ترین و پاک‌ترین مدل حمل و نقلی، گفت: پس از افزایش قیمت بلیت هواپیما، استقبال از حمل و نقل ریلی افزایش یافته است، اما با هزینه‌های فعلی و نبود ارز، دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد دولت در اختصاص ارز به شرکت‌های ریلی حمایت کند، بیان کرد: ‌‌بخش ریلی مسافری سالانه 30 میلیون دلار نیاز دارد.

خان‌احمدی افزود: اگر سالانه 30 میلیون دلار به صنعت ریلی تزریق نشود، ناوگان ریلی مسافری با چالش مواجه می‌شود و قطارها ناخواسته از حرکت می‌ایستند، این مورد خاص هیچ کسی نیست، اما اگر حمایت نشود، این واقعیت اجتناب‌ناپذیر است.

وی تأکید کرد: شرایط حمل و نقل هوایی و ریلی، با حمل و نقل عمومی جاده‌ای متفاوت است، ما باید همه استانداردها را مو به مو رعایت کنیم و نمی‌توانیم واگن با هر شرایطی اعزام کنیم، به هر حال ایمنی خط قرمز ماست و اگر افزایش هزینه‌ها موجب شود، ایمنی به خطر بیفتد، طبیعتا توقف حرکت قطارها را به دنبال خواهند داشت که امیدواریم با حمایت دولت اتفاقات رخ ندهد.

این کارشناس حمل و نقل ریلی اضافه کرد: پیش از این یک چرخ قطار با قیمت 1.9 میلیون تومان خریداری می‌شد، اما امروز این چرخ با قیمت 9 میلیون تومان به ما فروخته می‌شود، حتی  در برخی کالاها و قطعات داخلی هم با گرانی‌های زیاد مواجه هستیم.

خان‌‌احمدی افزود: برای برخی قطارهای خود، بابت وعده صبحانه، امکان تامین پنیر 25 گرمی هم نداریم، آب معدنی که پیش از این به قیمت 450 تومان به شرکت‌های ریلی فروخته می‌شد، امروز به قیمت 750 فورخته می‌شود و آن هم پیش پرداخت از سه ماه قبل باید انجام شود.

* پیش‌فروش بلیت‌‌های 5 ماه آخر سال از آبان

وی که مدیرعامل مجموعه شرکتی‌های ریلی سفیر است، می‌گوید: سفیر شامل همه شرکت‌های ریلی غیر از رجا و فدک است.

مدیرعامل مجموعه شرکت‌های ریلی سفیر اظهار داشت: ضریب اشغال صندلی ناوگان مجموعه سفیر شامل 9 شرکت ریلی از 11 شرکت ریلی مسافری کشور از ابتدای سال 97 تاکنون حدود 98 درصد بوده است.

وی افزود: میانگین سن ناوگان سفیرریل غیر از واگن‌های 6تخته ما کمتر از 10 سال است، در واگن‌های 4 تخته غزال متوسط سن 13 سال، د‌ واگن‌های نور متوسط سن 7 سال و در واگن‌های غدیر متوسط سن حدود 5سال است.

خان‌احمدی با بیان اینک استقبال از قطارهای مجموعه سفیر در تابستان امسال بسیار مناسب بود، اضافه کرد: امسال نسبت به سال قبل 13 درصد به ظرفیت ناوگان مجموعه سفیر ‌اضافه شد و ضریب اشغال ما 6 درصد افزایش یافت، در نیمه اول سال 96 ضریب اشغال ما 92 درصد بود.

وی اظهار داشت: امسال شرکت‌های مجموعه سفیر نظیر جوپار 45 دستگاه واگن به ناوگان اضافه کرد‌.

خان‌‌احمدی اظهار داشت: پیش فروش بلیت قطارهای مهرماه آغاز شده است و در اوایل مهرماه پیش فروش بلیت قطارها برای نیمه دوم سال یعنی از آبان تا 25 اسفند ماه انجام می‌شود، ضمن آنکه پیش‌فروش نوروزی هم در اواخر دی و اوایل بهمن ماه انجام می‌شود.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر امکان فروش بلیت قطارهای رجا در سایت سفیر فراهم شده است،گفت: ما از بهترین دیتاسنترهای کشور بابت خدمات‌دهی اینترنتی استفاده می‌کنیم و همزمان تعداد زیادی کاربر می‌توانند به سایت سفیر مراجعه کند و تا به امروز مشکلی نداشته، ضمن آنکه پاسخگویی 24 ساعته وجود دارد.

مدیرعامل مجموعه شرکت‌های ریلی سفیر اظهار داشت:‌ از سوی دیگر در فروش‌های ناقص و عدم انجام تراکنش، وجوه حداکثر ظرف 24 ساعت به حساب خریدار برمی‌گردد.

خان‌‌احمدی با بیان اینکه 2100 مرکز فروش در سطح کشور بلیت قطارهای سفیر را به فروش می‌رسانند، گفت: ‌در حال حاضر حدود بیش از 800 دستگاه واگن در شرکت سفیر فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول