اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نوسان بورس‌ آسیا در پی افزایش نگرانی‌ نسبت به تشدید جنگ تعرفه بین چین و آمریکا

پس از آنکه ترامپ از آمادگی آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات 267 میلیارد دلار کالا از چین خبر داد بورس‌های آسیایی در معاملات امروز نوسان شاخص را تجربه کردند.

نوسان بورس‌ آسیا در پی افزایش نگرانی‌ نسبت به تشدید جنگ تعرفه بین چین و آمریکا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، جمعه شب دونالد ترامپ اعلام کرد که آماده است بر واردات 267 میلیارد دلار کالای دیگر از چین تعرفه گمرکی اعمال کند.این مسئله به تشدید بحران تجاری بین و اقتصاد بزرگ جهان منجر شد و آینده همکاری‌های تجاری در دو کشور را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

در معاملات امروز به عنوان نخستین روز معاملاتی پس از اظهارات ترامپ شاخص بورس نیکی 225 ژاپن، 0.3 درصد بالا رفت که اصلی‌ترین دلیل آن رشد 3 درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه آوریل تا ژوئن بوده است ،بورس کره نیز 0.3 درصد رشد کرد اما بورس هنگ‌کنگ کاهش 0.9 درصدی را شاهد بود.

شاخص ترکیبی شانگهای نیز 0.6 درصد ریخت. پس از اظهارات ترامپ بورس وال‌استریت نیز شاهد افت شاخص‌های سهام خود بوده است بگونه‌ای که بورس S&P500، که 0.2 درصد کاهش یافت و شاخص داوجونز نیز به همراه نزدک 0.3 درصد افت کرد. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول