اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ذاکری مطرح کرد

لزوم اجباری کردن یک شریک دانشگاهی در تمامی قراردادهای بین‌المللی

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه امیدوارم اعتماد به دانشگاه‌ها و واگذاری ماموریت‌های کلان به آنها از سوی دولت ایجاد شود، خواستار تشکیل دفتری در دولت برای حمایت از دانشگاه‌ها شد.

لزوم اجباری کردن یک شریک دانشگاهی در تمامی قراردادهای بین‌المللی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در نشست رؤسای دانشگاه‌ها،‌ مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: امیدوارم در شرایط پیش رو بتوانیم سال تحصیلی موفقی را برای دانشگا‌ه‌ها ایجاد کنیم. این در حالی است که جامعه با بحران ذهنی و عدم اطمینان به آینده مواجه است. 

وی افزود: لازم است همفکری لازم جدی بین دولت و مجموعه‌های مولد فکر برای برون رفت از شرایط فعلی ایجاد شود؛ البته دانشگاه‌ها همواره نشان داده‌اند که در مراحل مختلف عبور انقلاب از گردنه‌های سنگین همراهی همیشگی داشته‌اند. 

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: امیدوارم دفتری در دولت برای دانشگاه‌ها ایجاد شود ضمن اینکه اعتماد به دانشگاه و واگذاری ماموریت‌های فکری به آ‌نها از اولویت‌های اصلی قرار گیرد. 

ذاکری تصریح کرد: بکارگیری ظرفیت‌های اساتید در مراودات کشور در عرصه بین‌الملل یکی دیگر از مواردی است که دانشگاه‌ها می‌توانند کمک‌حال باشند؛ همچنین کمک به دانشگاه برای رفع موانع تولید و صنعت و رفع معضل اشتغال‌زایی از دیگر مواردی است که دولت می‌تواند حساب ویژه‌ای برای دانشگاه‌ها به دلیل ظرفیت و پتانسیل ‌آنها باز کند. 

وی افزود: اجباری کردن وجود یک شریک دانشگاهی در تمامی قراردادهای بین‌المللی یکی از پیشنهاداتی است که دانشگاه‌ها می‌توانند برای وضعیت فعلی ارائه دهند؛ همچنین بازگرداندن ماموریت‌ها و سیاست‌گذاری‌های سابق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دیگر درخواست‌های دانشگاه‌ها محسوب می‌شود. 

رئیس دانشگاه علم و صنعت در پایان گفت: واگذاری بیشتر امور دانشگاهی به خود آنها و تمرکزگرایی آنها بر مسائل آموزشی و حمایت از طرح‌های کلان دانشگاه‌ها برتر از دیگر درخواست‌هایی است که دانشگاه‌ها از مسئولین دولتی دارند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول