اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع پزشکی یمن:

۸۴ نفر در درگیری‌های الحدیده پس از شکست مذاکرات کشته شدند

مسئولان پزشکی یمن از کشته شدن ۸۴ نفر در درگیری‌های استان الحدیده، ۲۴ ساعت پس از شکست مذاکرات ژنو خبر دادند.

۸۴ نفر در درگیری‌های الحدیده پس از شکست مذاکرات کشته شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عناصر طرفدار دولت مستعفی یمن و نیروهای ارتش یمن و انصارالله طی ۲۴ ساعت گذشته، به شدت در اطراف شهر الحدیده درگیر شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع پزشکی یمن خبر داد که ۸۴ نفر از نیروهای دو طرف، طی ۲۴ ساعت گذشته پس از اعلام شکست مذاکرات اخیر ژنو در درگیری‌های شدید الحدیده واقع در غرب یمن کشته شدند.

منابع پزشکی مسئول در بیمارستان‌های استان الحدیده می‌گویند که «در این درگیری‌ها، ۱۱ عنصر طرفدار عبد ربه منصور هادی کشته و ۱۷ نفر زخمی شدند و از نیروهای ارتش یمن و انصارالله نیز ۷۱ نفر کشته شدند.»

مذاکرات اخیر ژنو بین هیات مذاکره کننده دولت مستعفی یمن و هیات انصارالله به دلیل اجازه ندادن ائتلاف سعودی به هیات انصارالله برای خروج از صنعاء و سفر به ژنو با شکست مواجه شد. 

رهبر جنبش انصارالله یمن دیشب طی سخنانی با تاکید بر شکست مذاکرات ژنو اعلام کرد که علت اصلی این شکست مانع‌تراشی ائتلاف سعودی در ورود هیات انصارالله به محل برگزاری مذاکرات در سوئیس بوده است.

سید عبدالملک الحوثی با بیان اینکه جای هیچ توجیهی برای این مانع‌تراشی‌های ائتلاف وجود ندارد، افزود: هیات مذاکره کننده انصارالله فقط می‌خواست به سلامت به ژنو سفر کند و پس از پایان مذاکرات به صنعاء بازگردد.

وی گفت: این حق مشروع هیات یمنی است که به سلامت از طریق هواپیماهای یک کشور بی‌طرف به ژنو سفر کند. از نظر ما مشکلی ندارد که چین یا روسیه یا حتی کویت مسئولیت انتقال هیات یمنی به ژنو را بر عهده بگیرد.

ائتلاف سعودی از روز ۲۳ خرداد ماه عملیات موسوم به «پیروزی طلایی» را برای اشغال بندر مهم و استراتژیک الحدیده آغاز کرده است که با گذشت حدود سه ماه از شروع این عملیات، نه تنها پیشروی خاصی نداشته، بلکه در باتلاق الحدیده و غرب یمن گیر افتاده است.

منابع یمنی دیروز شنبه اعلام کردند که نیروهای ارتش یمن و انصارالله پس از انجام عملیات تهاجمی و غافلگیرکننده در غرب یمن و درگیری چند ساعته با عناصر طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، دو منطقه «الجاح» و «السمسره» را بازپس گرفتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول