اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

شیر طلای ونیز به فیلم «رُم» رسید

فیلم سینمایی «رُم» که درامی سیاه و سفید است، برنده جایزه «شیر طلایی» جشنواره ونیز ۲۰۱۸ شد.

شیر طلای ونیز به فیلم «رُم» رسید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، فیلم «رُم» اثر «آلفونسو کوارون» که درامی سیاه و سفید از خاطرات دوران رشد کارگردان در شهر مکزیکو سیتی در دهه هفتاد میلادی است، برنده جایزه «شیر طلایی» جشنواره ونیز ۲۰۱۸ شد.

فیلم «رُم» که شخصی‌ترین کار کوارون است، بر روی دو کارگر خانگی متمرکز است، هر دو از میراث مکزیک که به شکلی خستگی‌ناپذیر از خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط مراقبت می‌کنند.

کوارون ضمن تشکر از دیوید لیند تهیه‌کننده این فیلم و تد ساراندوس و اسکات استابر از نت‌فلیکس، گفت: «این جایزه و این فستیوال در حد شگفت‌انگیزی برایم دارای اهمیت است».

او همچنین از «مارینا دی تاویرا» «یالیتزا آپاریسیو» و «نانسی گارسیا» هنرپیشگان اصلی این فیلم قدردانی کرد.

کوارون در سال ۲۰۱۳ در جشنواره ونیز با فیلم «جاذبه» در بخش اکران غیر رقابتی جشنواره ونیز حضور داشت و همان سال به خاطر این فیلم ۷ جایزه اسکار بدست آورد.

فیلم کمد تاریخ «محبوب» به کارگردانی «یورگوس لانتیموس» از یونان نیز «شیر نقره‌ای» جایزه بزرگ هیات داوران و جایزه «کوپا ولپی» بهترین بازیگر زن (اولیویا کولمن) را به دست آورد. جایزه شیر نقره‌ای بهترین کارگردان به «ژاک اودیار» فرانسوی رسید که امسال با فیلم وسترن «برادران سیسترز» به ونیز آمده بود. ویلم دِفو هم با «در دروازه ابدیت» جولین اشنیبل جایزه «کوپا ولپی» «بهترین بازیگر مرد» را بدست آورد.

«بلبل» به کارگردانی جنِفِر کنت از استرالیا در شب پایانی جشنواره ونیز دو جایزه به دست آورد؛ «جایزه ویژه هیأت داوران» و «جایزه مارچلو ماسترویانی»، «بهترین بازیگر مرد یا زن» برای «بایکالی گانامبار». «جوئل و ایتن کوئن» هم برنده جایزه «بهترین فیلمنامه» برای «حماسه باستر اسکراگز» شدند.

در بخش مسابقه فیلم‌های اول به ریاست رامین بحرانی، نخستین فیلم سوریه‌ای حاضر در بخش رقابتی تاریخ جشنواره ونیز برنده شد و شیر آینده «جایزه لوییجی دی‌لورنتیس» به سوداده کادان برای کارگردانی «روزی که سایه‌ام را گم کردم» اهدا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول