اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ورزش و جوانان خبر داد

افتتاح ۲۲ ورزشگاه در سراسر کشور/ سرانه فضای ورزشی ورامین ۳ برابر شد

وزیر ورزش گفت: از ۴۵ استادیوم هدف‌گذاری شده، امروز ۲۲ ورزشگاه به بهره‌برداری رسیده است و بقیه هم حداکثر تا یک سال و نیم آینده افتتاح می‌شود.

افتتاح ۲۲ ورزشگاه در سراسر کشور/ سرانه فضای ورزشی ورامین ۳ برابر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ورامین، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاح ورزشگاه 5 هزارنفری شهدای ورامین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما هنوز در حال و هوای هفته‌ی دولت هستیم به ملت ایران قول داده بودیم که فجر چهلم را از هفته دولت سال ۱۳۹۷ تا دهه فجر ۹۷ طوری برنامه‌ریزی کنیم که در این مدت چندماهه هریکی دوهفتم یک‌بار یک پروژه‌ی بزرگ را در بخش ورزش قهرمانی افتتاح کنیم و به بهره‌برداری برسانیم خوشبختانه امروز توفیق پیدا کردیم این استادیوم ورامین را افتتاح کنیم.

افتتاح 22 ورزشگاه در سراسر کشور/ بهره‌برداری از 23 استادیوم دیگر تا 18 ماه آینده 

وزیر ورزش گفت: ما از این تیپ استادیوم‌ها در سال‌های گذشته حدود ۴۵ مورد هدف‌گذاری شده آغازشده است ۲۵ مورد استادیوم ۱۵ هزارنفری هم هدف‌گذاری شده است که از آن ۲۵ مورد که بیشتر مراکز استان‌ها را در برمی‌گردد و خوشبختانه امروز ۲۲ مورد آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است و بقیه هم حداکثر تا یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سلطانی فر افزود: با افتتاح این استادیوم‌ها امکانات سخت‌افزاری خوبی برای ورزش قهرمانی در رشته‌های مختلف به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت منابع بخشی از این پروژه‌ها را دو قسمت کردیم یعنی آن چیزی که لازم هست برای ورزشکاران هر شهرستان که زمین هست، رختکن هست، نور هست و جایگاه تماشاچی در حد ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر در فاز اول و در فاز بعدی با به بهره‌برداری رسیدن زمین چمن رختکن و نور و این جایگاه تماشاچی این استادیوم عملاً قابل‌استفاده و بهره‌برداری می‌شود.

 

وی بیان داشت: در فاز دوم هم با تأمین منابع و بهبود منابع در سال‌های آینده تلاش می‌کنیم که آن بخش جایگاه تماشاگر را تکمیل کنیم و به ظرفیت ۵ هزارنفری برسانیم امروز این امکان خوبی است که در اختیار ورزش شهرستان قرار می‌گیرد.


سرانه ورزشی ورامین سه برابر شد

وی تأکید کرد: اینجا سرانه ورزش حدود ۲۵ صدم مترمربع بوده است الآن با بهره‌برداری از این فضا به حدود ۷۵ صدم مترمربع رسیده است یعنی نسبت به گذشته حدوداً ۳ برابر شده است

این مسؤول گفت استعدادها و پتانسیل ورزشی این مناطق به‌گونه‌ای هست که ما را تشویق و ترغیب می‌کند به اینکه هم در گسترش سالن‌های سرپوشیده و هم استادیوم‌های روباز بتوانیم اقدامات تکمیلی راهم انجام دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز پروژه‌ی دیگری هم داریم در پیشوا به بهره‌برداری می‌رسانیم که یک سالن سرپوشیده است. در همین راستای فجر چهلم، در همین هفته استادیوم اسلامشهر را به بهره‌برداری می‌رسانیم که آن‌هم یک استادیوم ۵ هزار نفرِ هست.

وی اذعان داشت فجر چهلم را به کوری چشم دشمنان اسلام و به برکت حمایت مردم و به همت تلاش‌های همه‌ی همکار نم ما انشا الله هر یکی دو هفته یک پروژه‌ی خوب و بزرگ را خواهیم داشت.
وزیر ورزش گفت این شهرستان گروه‌های خوبی چه در والیبال و چه در فوتسال و همچنین تکواندو در سطح لیگ برتر دارد.
سلطانی فر در پایان اظهار داشت: استعدادهای خیلی خوبی از این منطقه، ورامین، پیشوا، پاکدشت و قرچک تیم‌های مختلف و ورزشکارانی که در سطح تیم‌های ملی هستند ورزشکارانی که در رویدادهای بین‌المللی درخشش خوبی دارند.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در خصوص بازی های آسیایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بازی‌های آسیایی رتبه‌ی ما به لحاظ مدالی بالا رفته است و خوشبختانه برای اولین بار در تاریخ بازی‌های آسیایی ما ۶۲ مدال کسب کرده‌ایم که در تاریخ بازیهای آسیایی بی‌نظیر است.

 

وزیر ورزش گفت: این موفقیت به برکت تلاش‌هایی بوده که همه انجام دادند و رضایت رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، رئیس مجلس و مجموعه نمایندگان مجلس و ملت شریف ایران را به دنبال داشته است و تلاش خیلی خوبی همه  ورزشکاران انجام دادند این موفقیت بدست آمد.

تاریخ سازی ‌ورزشکاران ایران در مسابقات آسیایی جاکاراتا


سلطانی فر افزود: در این دوره بازیهای آسیایی نتایج منحصر به فردی گرفتیم، کبدی ما برای اولین بار به حاکمیت هند خاتمه داد، تیم والیبال ما یک ست باخته به هیچ کدام از تیم های آسیایی نداشت، بعد از ۵۲ سال مدال در تنیس روی میز گرفتیم، بعد از ۴۴ سال واترپلو صاحب مدال شد.

وی بیان داشت: کشتی گیران ما ۱۲ نفربودند ۸مدال گرفتند کاراته کارها ۸ نفربودند و ۸ مدال بدست آوردن که این مدال‌ها نشان از برنامه‌ریزی فدراسیون‌ها را می‌دهد.

 

سلطانی فر تاکید کرد: مجموعه ی ورزش بانوان یک نتیجه خارق العاده و استثنایی گرفتند که ۱۷ مدال کسب کردند که حاصل آن یک مدال طلا ۶ نقره و ۱۰ برنز بود.
وی بیان داشت: کارنامه ی بسیار درخشانی در این دوره از بازی‌ها آسیایی کسب کردیم، بهترین نتیجه  حضور در ادوار گذشته بازی‌های آسیایی را گرفتیم.
وی در ادامه به برنامه ریزی در خصوص حضور موفق در المپیک اشاره کرد و افزود: استارت المپیک ۲۰۲۰ را زدیم که ان‌شاالله بتوانیم برخلاف همه دوره های گذشته در المپیک که تنها در ۴ رشته مدال کسب کردیم مدال های بیشتر در رشته های مختلف بدست آوریم.
وی در پایان گفت: ان‌شاالله در توکیو با برنامه ریزی های انجام شده مدال‌های بیشتری در رشته‌های بیشتر کسب خواهیم کرد و اقدامات آن انجام شده است.

انتهای پیام /67037

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول