اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نایاب شدن اجناس گزارش می‌دهد

تبدیل پوشک به رویای مادران/ موج گرانی از مواد غذایی تا اقلام ضروری شهروندان

گرانی یک مسئله است که مردم با آن مشکل دارند، اما کمیاب و گاها نایاب بودن اجناس معضل دیگری است که بسیاری از مردم را در شهر نگران کرده است.

تبدیل پوشک به رویای مادران/ موج گرانی از مواد غذایی تا اقلام ضروری شهروندان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، موج گرانی از مواد غذایی تا تامین بسیاری از مایحتاج روزانه شهروندان را دچار مشکلاتی کرده است. متاسفانه برخی که تمکن مالی بهتری دارند، اقدام به خرید بیش از حد برخی از اجناس کرده‌اند و یا برخی مغازه‌داران نیز اجناسی را که در حال کمیاب شدن هستند، جمع کرده‌ و یا فقط به دوستان و آشنایان خود می‌فروشند. این موارد باعث شده است تا بسیاری از شهروندان دچار مشکل شوند. با مراجعه به برخی مناطق مختلف شهر به بررسی وضعیت شهروندان پرداخته‌ایم.

برنج ایرانی

خانم ماندنی که برای خرید به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بلوار پاسداران مراجعه کرده و قصد خرید برنج ایرانی را دارد، می‌گوید: برنج کامفیروزی همیشه به صورت بسته‌بندی شده در این فروشگاه فراوان یافت می‌شد.

این خانم خانه‌دار 55 ساله ادامه می‌دهد: اما حالا یک کیلو هم از این نوع برنج در این فروشگاه نیست و در عوض تا دلتان بخواهد، برنج هندی روی هم گذاشته شده است.

وی اضافه می‌کند: متوجه نمی‌شوم اما به نظرم باید برنج ایرانی زیاد خریده و انبار شده که در این فروشگاه‌ها دیگر رنگ هم در حال حاضر نمی‌بینیم.

محصولات مشابه دستمال کاغذی

بانوی جوانی که نگران به نظر می‌رسد و قفسه‌های زیادی را برای پیدا کردن جنس مورد نظر خود می‌گردد نیز اظهار می‌کند: علاوه بر اینکه پوشک بچه گیر نمی‌آید، نوار بهداشتی هم کلاً از قفسه فروشگاه‌ها ناپدید شده است.

الهام می‌افزاید: من نمی‌دانستم که این کالا هم نایاب می‌شود و امروز که برای خرید یکی 2 بسته از این محصول به چند فروشگاه مراجعه کردم، حتی یک بسته هم نتوانستم تهیه کنم.

وی با اشاره به نگرانی خواهر باردارش برای تهیه پوشک عنوان می‌کند: پوشک بچه هم کمیاب شده است و اگر هم گیر بیاید حدود 60 تا 80 تومان قیمت دارد.

 

دختر جوان دیگری که حرف‌های ما را می‌شنود با ما هم کلام می‌شود و می‌گوید: بعضی از فروشگاه‌های محله‌ای برای مشتریان ثابت خودشان 2 تا 3 بسته نوار بهداشتی کنار گذاشته‌اند.

نازنین ادامه می‌دهد: اما مغازه‌ای که سر کوچه ما در بلوار عدالت است، ظرف یک روز هر چه از این کالا را داشت، از قفسه‌ها جمع کرد و ادعا می‌کند که فروخته شده است.

وی با ابراز نگرانی از روندی که برخی از افرادی که وضعیت اقتصادی مناسبی دارند برای خرید چنین کالاهایی در پیش گرفته‌اند، بیان می‌کند: همسایه ما یک کمد دیواری از این کالا انبار کرده است و بسیاری شهروندان دیگر با همین روند، باعث کمبود کالا در بازار می‌شوند و به افزایش قیمت آن نیز دامن می‌زنند.

شوینده‌ها

در فروشگاه هایپر استاری که ورودی شهرک گلستان قرار دارد، وضعیت جور دیگری کنترل می‌شود و افرادی که با چندین سبد بزرگ خرید برنج، شوینده و کالاهای دیگر را خریداری کرده و پای صندوق آورده‌اند یک روند کنترل کننده در پیش گرفته شده است. هر نفر می‌تواند 5 عدد روغن، یک کیسه برنج، 3 تا 4 پوشک یا نوار بهداشتی و تعداد محدود انواع شوینده خریداری کند. به نظرم این روند خوبی است تا همه کالاها راهی خانه چند نفر محدود نشود و میان خریداران مختلف توزیع شود.

 

محمود از این وضعیت ابراز رضایت می‌کند و می‌گوید: فروشگاه‌های بزرگ برای تعدیل خرید اجناس باید همین روند را در پیش بگیرند تا حداقل توزیع عادلانه‌تری انجام شود.

وی می‌افزاید: در شرایطی که با گرانی مواجه هستیم، خودمان نباید با این اقدامات باعث کمبود کالاها شویم و ندانسته عاملی برای گران‌تر شدن اجناس شویم.

این مرد جوان تاکید می‌کند: باید در کنار هم باشیم، به فکر هم باشیم و به اندازه نیاز خرید کنیم و حرص نزنیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول