اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

جویدن بیش از حد ناخن منجر به کشف ابتلا به سرطان شد

بسیاری از افراد از کوچکی شروع به جویدن دندان‌های خود می کنند و این کار را تا بزرگسالی ادامه می دهند؛ کاری که می تواند منجر به مشکلات و بیماری های جانبی دیگر شود.

جویدن بیش از حد ناخن منجر به کشف ابتلا به سرطان شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تک تایمز، در رویدادی نادر و عجیب ناخن جویدن افراطی یک دانشجو در امریکا منجر شده وی از ابتلای خود به موردی نادر از سرطان پوست مطلع شود.

کارتنی ویلیام از کودکی عادت به جویدن ناخن های خود داشته تا اینکه در سال 2014 متوجه می شود ناخن انگشت شصت خود را به همین علت تقریبا به طور کامل از دست داده و به علت نگرانی از قضاوت دوستان و اعضای خانواده معمولا این ناخن خود را از دیگران پنهان می کرد.

اما بعد از گذشت مدتی انگشت شصت وی به تدریج سیاه شد و لذا وی در اوایل سال جاری میلادی برای درمان این مساله به پزشک مراجعه کرد. پزشکان در کنار درمان های معمول به این فرد توصیه کردند تا به پزشکان پلاستیک مراجعه کند تا پوست سیاه شده وی را بردارند و پوست و ناخنی تازه را به دست او پیوند بزنند.

در همین حال آزمایش هایی که قبل از انجام این عمل بر روی این فرد انجام شد، نشان داد که او به نوعی بسیار نادر از سرطان پوست موسوم به acral lentiginous subungual melanoma مبتلا شده است.

وی که تا قبل از تشخیص ابتلایش به سرطان چهار عمل جراحی بر روی دست خود انجام داده بود حالا باید برخی آزمایش ها را انجام دهد تا برای برداشتن سلول های سرطانی آماده شود. هنوز مشخص نیست آیا عادت ناخن جویدن منجر به ابتلای این جوان به سرطان پوست شده یا خیر.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول