اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تصاویر/

رژه نظامی سالگرد تاسیس کره شمالی بدون موشک‌های قاره‌پیما برگزار شد

در هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی رژه‌ای بدون به نمایش گذاشتن موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای این کشور برگزار شد.

رژه نظامی سالگرد تاسیس کره شمالی بدون موشک‌های قاره‌پیما برگزار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره شمالی روز یکشنبه (امروز) در هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور رژه نظامی با حضور نیروهای نظامی، آتشبار و تانک‌های ارتش این کشور درمرکز «پیونگ یانگ» برگزار کرده است.  

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در این رزمایش در اقدامی که می‌تواند به نشانه نمایش حسن نیت انجام شده باشد، ارتش کره شمالی از نمایش موشک‌های اتمی قاره‌پیمای خود خودداری کرده است.

یک گروه از خبرنگاران خارجی برای مشاهده این مراسم دعوت شده‌‌اند و در جشن و رژه سالگرد تاسیس کره شمالی حضور داشتند.  

به گفته برخی منابع، در این مراسم «کیم یانگ نام» رئیس پرزدیوم کره شمالی به جای «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی سخنرانی کرده است. «لی ژانشو» رئیس کنگره ملی چین  نیز به نمایندگی از سوی «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین در این مراسم در کنار رهبر کره شمالی، حضور داشت. 

این، اولین رژه نظامی کره شمالی از زمان دیدار کیم و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بود، به همین دلیل نوع برگزاری این مراسم بیش از گذشته مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار داشت. نمایش موشک‌های اتمی قاره‌پیما یکی از اجزاء مهم این رژه سالانه بود، اما با توجه به توافق‌های صورت‌گرفته میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ برای حرکت به سمت اتمی‌زدایی از شبه جزیره، انتظار می‌رفت که این بخش از رژه امسال حذف شود.

پیش از این هم آمریکا برگزاری رزمایش‌های سالانه مشترک با کره جنوبی را به حالت تعلیق درآورده بود. با وجود گفت‌وگوهای صورت‌گرفته میان کره شمالی و آمریکا، واشنگتن همچنان به اعمال تحریم‌های همه‌جانبه علیه پیونگ‌یانگ ادامه می‌دهد. رسانه دولتی کره شمالی هفته پیش هشدار داد که در صورت ادامه کارشکنی‌ها و اعمال فشارهای آمریکا، امکان اجرای توافقات کیم و ترامپ وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول