اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

جلسه رسیدگی به پرونده مظلومین/۶

باند مظلومین حداقل ۴۱ عضو داشته است که به صورت سببی و نسبی با هم در ارتباط بوده اند

نماینده دادستان تهران گفت: براساس بررسی‌های انجام شده ۴۱ عضو باند مظلومین شناسایی شدند که با ۸ عضو اصلی در ارتباط سببی و نسبی بوده اند.

باند مظلومین حداقل ۴۱ عضو داشته است که به صورت سببی و نسبی با هم در ارتباط بوده اند

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، مرتضی تورک نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات شبکه فساد وحید مظلومین در ادامه قرائت کیفرخواست متهمان اظهار کرد: وحید مظلومین در مسیر پنهان‌کاری خواسته خود معلم خصوصی فرزندش به نام احسان فرزام‌نیا را مجاب می‌کند که دو خط تلفن همراه به نام خود خریداری کرده و در اختیار مظلومین قرار دهد برای آن که مظلومین برای اقدامات مجرمانه خود از این دو خط تلفن استفاده کند.

وی افزود: با توجه به وفاداری بالای اعضای این باند نسبت به یکدیگر به محض دستگیری مظلومین سیمکارت‌هایی که به نام فرزام‌نیا  خریداری شده بود، سوزانده می‌شود و بسیاری از اطلاعاتی که می‌توانست راهگشا و مفید باشد از بین می‌رود. فرزام‌نیا پس از دستگیری اقرار کرد به  درخواست محمدرضا حاتمی اقدام به این کار کرده است.

نماینده دادستان تهران اضافه کرد: در بررسی حساب‌های بانکی و تراکنش‌های صورت گرفته در گام اول 8 نفر از اعضای اصلی گروه شناسایی شدند که شخص اول وحید مظلومین با 3 حساب بانکی، محمداسماعیل قاسمی با 19 حساب، محمدرضا مظلومین با 9 حساب، اقدس مهرافزا با 8 حساب، حسین مظلومین 18 حساب و خانم فرزانه مهرافزا هستند.

تورک ادامه داد: با توجه به این تراکنش‌های 41 نفر عضو شبکه شناسایی شدند و مشخص شد وجوه حاصل از فعالیت گروه در حساب‌های متعدد جابه‌جا شده و این 41 نفر اعضای شناسایی شده در اکثر موارد با این 8 نفر عضو اصلی رابطه سببی، نسبی و یا دوستانه داشتند.

وی بیان کرد: در بررسی‌های میدانی و اسناد و مدارک مشاهده می‌شود وحید مظلومین گاه از حساب‌های خود استفاده نکرده و با بررسی شبانه‌روزی بیش از 10 هزار تراکنش بانکی مشخص شد افرادی که نام آنها در ادامه می‌‌آید در جابه‌جا کردن پول‌ها در حساب‌های متعدد نقش داشتند.

نماینده دادستان تهران گفت:‌ اقدس مهرافزا پیرزنی 70 ساله است که حساب‌های خود را در اختیار محمداسماعیل قاسمی قرار می‌داد که به یکباره از مردادماه سال گذشته 3 هزار و 500 میلیارد ریال در حساب‌های این فرد جابه‌جایی صورت می‌گیرد که طرف حساب‌های وی صرافی‌های مجاز و شرکت‌های صادرات و واردات بوده‌اند و طبق اطلاعات به دست آمده آدرس برخی افراد طرف حساب در مناطق غربی و استان سیستان و بلوچستان بوده که از سوی خانم مهرافزا به حساب آنها وجه واریز شده است و در بین آنها اتباع عراقی هم وجود داشته که نشان‌دهنده فروش ارز به قاچاقچیان است.

تورک تصریح کرد: طرف حساب قرار دادن زنان خانه‌دار حکایت از پیچیده کردن فعالیت پولشویی در اقدامات مجرمانه این افراد است که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

ادامه دارد...

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول