اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس اداره کل بهزیستی کرمانشاه:

8.5 درصد جمعیت کرمانشاه سالمند هستند

کارشناس مسؤول سالمندان اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود 165 هزار و 315 سالمند در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: طبق این آمار 8.5 درصد جمعیت استان سالمند هستند و کرمانشاه در این زمینه رتبه دوازدهم کشور را دارد.

8.5 درصد جمعیت کرمانشاه سالمند هستند

نوشین داوودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از وجود 165 هزار و 315 سالمند در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: طبق این آمار 8.5 درصد جمعیت استان سالمند هستند و کرمانشاه در این زمینه رتبه دوازدهم کشور را دارد.

وی افزود: در حال حاضر در استان کرمانشاه هفت مرکز خدماتی روزانه سالمندان وجود دارد که پنج مرکز در شهرستان کرمانشاه، یک مرکز در شهرستان اسلام آبادغرب و یک مرکز نیز در شهرستان سرپل‌ذهاب فعالیت دارد.

کارشناس مسؤول سالمندان اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه خدمات ارائه شده در مراکز روزانه سالمندان بهزیستی را شامل خدمات توانپزشکی(کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزوتراپی)، توانبخشی، مددکاری، پرستاری، پزشکی، آموزشی، ورزشی، روانشناسی، اوقات فراغت همراه با نشاط عنوان کرد.

داوودی خاطرنشان کرد: پنج مرکز مراقبتی-شبانه روزی سالمندان بهزیستی نیز در استان مشغول فعالیت است که به سالمندان خدماتی مانند توانپزشکی، مراقبتی، پرستاری به صورت شبانه روزی و برنامه های اوقات فراغت و توانمندسازی سالمندان با توجه به ارزیابی بالینی و وضعیت جسمی-روحی ارائه می دهد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: علاوه بر مراکز روزانه و شبانه، 2 مرکز ویزیت در منزل ویژه سالمندان در کرمانشاه وجود دارد که در این راستا بهزیستی تیمی متخصص متشکل از پزشک، پرستار، کاردرمان، فیزیوتراپ، مددکار و روانشناس را برای معاینه و ارائه خدمات به منازل سالمندان اعزام می‌کند.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌هایی برای اوقات فراغت و نشاط سالمندان توسط بهزیستی، گفت: براساس نیازسنجی‌های صورت گرفته از سالمندان کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، هنرهای دستی، موسیقی، نقاشی، یوگا، اردوهای تفریحی-زیارتی و کلاس‌های آموزش  قرآن و احکام نیز برگزار می‌شود.

داوودی  از رایزنی برای تشکیل شورای استانی سالمندان با هدف ساماندهی و برنامه‌ریزی مدون در خصوص نحوه خدمت‌رسانی به سالمندان با استفاده از پتانسیل‌های موجود در دستگاه‌های عضو شورای سالمندان و بستر جامعه خبر داد و گفت: در حال حاضر در تمامی شهرستان‌ها استان شورای سالمندان تشکیل شده است که ضرورت دارد شورای استانی سالمندان نیز تشکیل شود.

کارشناس مسؤول سالمندان اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سیاست سازمان بهزیستی توسعه مراکز روزانه سالمندان با هدف فراگیرکردن خدمات، کاهش مشکلات خانواده‌ها در امر نگهداری تمام وقت سالمندان در منزل و بهره‌گیری از توان و تجربیات سالمندان است که بتواند شرایط بهتری را برای گذراندن سالمندی موفق ایجاد کند.

داوودی بر ضرورت‌های ساماندهی سالمندان از طریق تشکیل شورای سالمندان، تشکیل بانک اطلاعاتی سالمندان با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط، همسو شدن دستگاه‌های اجرایی در قالب یک تشکل واحد و قانون مدار به منظور یکسان‌سازی و یکپارچگی خدمات به سالمندان در استان تأکید کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول