اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

۱۴ میلیون و ۷۷۳۶ دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید به مدرسه می‌روند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رشد ۶ درصدی تعداد دانش‌آموزان، گفت: در سال تحصیلی جدید 14 میلیون و ۷۷۳۶ دانش‌آموز در مقاطع مختلف به مدرسه می‌روند.

۱۴ میلیون و ۷۷۳۶ دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید به مدرسه می‌روند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی در همایش نکوداشت خدمات فرهنگی و عمرانی محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در بروجرد، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید 14 میلیون و 7 هزار و 736 دانش‌آموز در مقاطع مختلف به مدرسه می‌روند که این آمار در مقایسه با سال قبل رشد حدود 6 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در مهر ماه سال تحصیلی جدید حدود 8 هزار کلاس درس به کلاس‌های کشور افزوده می‌شود که البته این عدد تا پایان سال 97 به حدود 10 هزار کلاس می‌رسد، افزود: سهم خیرین در احداث این تعداد کلاس درس تقریباً به اندازه سهم دولت است که این خود نقش خیرین را در راه‌اندازی کلاس‌ها و فضاهای آموزشی و پرورشی می‌رساند.

بطحایی از نیروی انسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل یک آموزش و پرورش پیشرفته یاد کرد و ادامه داد:  چنانچه بتوانیم از معلمان شایسته و توانمند در نظام آموزش‌ و پرورش بهره ببریم، وجود این معلمان حرفه‌ای و علاقه‌مند می‌تواند بسیاری از کاستی‌های دیگر را پوشش دهد و رفع کند.

وی با بیان اینکه فضای آموزشی از دیگر مهم‌ترین عوامل برای دستیابی به آموزش و پرورش پیشرفته است، تأکید کرد: اگر امروز آموزش‌ و پرورش ما در جهاتی مورد انتقاد است، بخشی از این نقایص به فضاهای آموزشی بر می‌گردد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فضاهای آموزشی در کشور ما با مشکلات بسیار عدیده‌ای مواجه هستند، افزود: دولت‌های پیشین به دلیل کمبود منابع اعتباری و تنگناهایی در بخش‌های مختلف نتوانسته‌اند آن‌گونه که باید به این مهم توجه کنند؛ در حالی امروزه سرانه فضای آموزشی ما حدود ۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز و در برخی استان‌ها حدود ۳مترمربع است که میانگین استاندارد در این زمینه ۸ مترمربع است.

وی با اشاره به سهم تأثیرگذار و غیرقابل‌انکار خیرین مدرسه‌ساز در احداث فضاهای آموزشی در کشور، گفت: مدارس امروز به‌شدت به کمک خیرین نیاز دارند، چراکه اگر نتوانیم فضای آموزشی پرنشاط را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم، افراد بزرگ و فرهیختگان تأثیرگذار بر تمدن کشور از آنها بیرون نخواهند آمد.

بطحایی با تأکید بر اینکه باید همبستگی معنی‌دار و مثبتی بین فضای آموزشی با میزان توسعه یافتگی کشور تعریف کنیم، تأکید کرد: اینجاست که نقش خیرین مدرسه‌ساز خودش را هرچه بیشتر نشان می‌دهد.

وی در ادامه به اهمیت فضاهای آموزشی و ضرورت بالا بردن سرانه آن در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به حوزه تربیت‌بدنی و ورزش مدارس صورت گرفته است اما همچنان فاصله با نیاز دانش‌آموزان بسیار زیاد است.

وزیر آموزش و پرورش به مشکلات ورزشی دانش‌آموزان دختر اشاره کرد و گفت: به‌شدت نیازمند توسعه و گسترش فضاها و امکانات ورزشی به‌ویژه برای دانش‌آموزان دختر هستیم.

وی بیان کرد: تربیت‌بدنی تنها به معنای تربیت جسم دانش‌آموزان نیست، بلکه به معنی پرورش روحیه و بالا بردن تحمل و صبوری آنها در برابر شرایط زندگی است و دانش‌آموزان باید این مهم را در مدرسه تمرین کنند که البته یکی از مهم‌ترین امکانات مورد نیاز برای این منظور وجود فضاهای آموزشی و پرورشی است.

بطحایی همچنین به آیین تکریم از خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و افزود: آیین تکریم از رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، تکریم از مردی است که تواضع، خضوع و صداقت در کار مهم‌ترین عامل موفقیت اوست.

وی با تجلیل از خدمات خیرین مدرسه‌ساز افزود: این افراد بدون نام و نشان و تبلیغات و مصاحبه و عکس بسیار گمنام تاریخ تمدن آینده کشور را می‌سازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول