اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد

ایران از نظر ظرفیت ناوگان کشتیرانی در شمار 20 کشور اول جهان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران با دارا بودن سواحل طولانی،‌ بنادر تجاری متعدد و ناوگانی که از نظر ظرفیت جزء 20 کشور اول جهان است کارنامه قابل قبولی در تامین ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریا دارد.

ایران از نظر ظرفیت ناوگان کشتیرانی در شمار 20 کشور اول جهان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد راستاد امروز در مراسم روز جهانی دریانوردی اظهار داشت: 70 سال از تصویب کنوانسیون تاسیس سازمان بین‌المللی دریانوردی سپری شد؛ نمی‌توان نقش برجسته این سازمان در تامین ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی به واسطه تدوین و لازم‌الاجرا کردن کنوانسیون‌ها و آیین‌نامه‌های متعدد را نادیده گرفت. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در این 70 سال همواره شاهد ارتقای کیفیت و بهبود صنعت کشتیرانی از منظر وظایف ذاتی سازمان جهانی دریانوردی بوده‌ایم، هر حادثه بزرگی که منجر به بروز خسارات مالی و جانی و یا ایجاد آلودگی‌های نفتی در دریاها شده است، ضرورتی برای تدوین مقررات جدید و یا اصلاح مقررات جاری مرتبط با ایمنی در دریا و حفاظت از محیط زیست دریایی فراهم کرده است. 

راستاد گفت: با روند فزاینده حمل و نقل دریایی و نیاز بشر به صنعت کشتیرانی اگر سازمان جهانی دریانوردی در این 70 سال این چنین نقش‌آفرینی نمی‌کرد، جهان شاهد حوادث بزرگی در دریاها بود. 

وی ادامه داد: دو کنوانسیون بین‌المللی مهم یعنی ایمنی جان اشخاص در دریا و جلوگیری از آلودگی توسط کشتی‌ها را می‌توان دو بازوی اصلی تامین کننده اهداف نهایی سازمان جهانی دریانوردی برشمرد. به معنای کشتیرانی ایمن‌تر و دریاهای پاکیزه‌تر. 

راستاد اظهار داشت: انواع کشتی‌ها سالانه میلیاردها تن کالا را بین 5 قاره جهان با حداقل خسارات مالی و جانی و زیست محیطی حمل می‌کنند، این امر را باید مدیون سازمان جهانی دریانوردی و جامعه جهانی بود که تعهد بر ای حمایت و اجرای مقررات و الزامات را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران به عنوان یکی از اولین کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی همواره متعهد به پیروی از قوانین و مقررات دریایی تصویب شده در این سازمان بوده است. ما با دارا بودن سواحل طولانی بنادر تجاری متعدد و ناوگانی که از نظر ظرفیت جزو 20 کشور اول جهان محسوب می‌شود، کارنامه قابل قبولی در تامین ایمنی و حفاظت محیط زیست دریایی داریم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول