اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کم یا زیاد شدن طول زمان، تحت تاثیرمداخلات مغزی است

محققان به تازگی دریافتند که کم یا زیاد شدن طول زمان تحت تاثیر مداخلات مغزی صورت می‌گیرد.

کم یا زیاد شدن طول زمان، تحت تاثیرمداخلات مغزی است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درک زمان و احساس کند یا سریع شدن زمان مقوله‌ای است که تحت تاثیر مغز صورت می‌گیرد.

براساس گزارش «ایفل ساینس»، درک زمان در انسان‌ها متفاوت است. ساعت همواره کار خود را انجام می‌دهد و یک ساعت همان یک ساعت است و کم و زیاد نمی‌شود اما درک ما از یک ساعت می‌تواند کم یا زیاد شود. 

 

بدین صورت که ممکن است گاهی اوقات یک دقیقه سخت به نظر چند دقیقه برسد و از سوی دیگر یک رویداد یک دقیقه‌ای لذت‌بخش ممکن است به نظر چند ثانیه باشد.

پژوهشگران اخیرا دریافتند که بخش خاصی از مغز درگیر این موضوع است و تفکر انسان طول زمان را تغییر می‌دهد. آنها در جریان مطالعاتی به این نتیجه رسیدند که شبکه‌ای از سلول‌های مغزی به نام «LEC  یا کورتکس اینتوراینال» جانبی، تجربه زمان و درک انسان از زمان را تغییر می‌دهد.

طبق گزارش «گجت‌نیوز»، زمان مقوله‌ای شگفت انگیز است و انسان همواره تلاش کرده تا آن را در قالب فهم و درک خود بگنجاند. هر یک از رشته های علمی از فیزیک نظری گرفته تا روانشناسی و یا عصب شناسی، سعی داشته اند تا زمان را در قالب نظریه های خود جای دهند. هر چند نمی توان منکر پیشرفت های متعدد علمی شد که در خصوص زمان صورت گرفته است، اما این مقوله همچنان برای انسان به شکل یک معما باقی مانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول