اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سفر وزیر نیرو به کردستان/ اردکانیان از بازدید سد سقز تا کلنگ‌زنی پست برق کامیاران

وزیر نیرو در سفر امروز به استان کردستان، پس از کلنگ‌زنی پست برق ۶۳ کیلوولت کامیاران، از سد چراغ ویس سقز بازدید کرد.

سفر وزیر نیرو به کردستان/ اردکانیان از بازدید سد سقز تا کلنگ‌زنی پست برق کامیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید وزیر نیرو از سد چراغ ویس سقز گفت: این سد زمینه عمران و آبادانی شهرستان و نیز زمینه کار و اشتغال را به دنبال دارد.

محسن بیگلری اظهار کرد: با توجه به کمبود آب 60روستای شهرستان سقز تاکید کرد، آب این 60 روستا از این سد تامین شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه برای بهره مندی این تعداد روستا از آب سد چراغ ویس 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اعلام کرد: همچنین فاضلاب 19 روستای جوار سد به داخل سد هدایت می شود که ضروری است برای جلوگیری از ورود فاضلاب به داخل سد، 80 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شود.

وی اعلام کرد: برای آبیاری 6 هزار هکتار از زمین های پایاب سد برای کشاورزی هم نیاز به تخصیص آب از سد است که بایستی در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای کردستان هم هدف از اجرای این سد را تأمین آب شرب سقز در درازمدت، تامین آب 6 هزار هکتار از زمین های زراعی این شهرستان عنوان کرد.

کامران خرم ادامه داد: برای انتقال آب سد به شهر سقز، 10 کیلومتر خط انتقال احداث و اجرا شده است و 400 لیتر آب به تصفیه خانه منتقل می شود.

وی عنوان کرد: سد چراغ ویس تنها سدی است که در دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی آن متوقف نشده و در حوزه استان کردستان قرار دارد اما عملیات اجرایی سدها در سایر استان ها متوقف شده است.

سد چراغ ویس بر روی رودخانه چم سقز در 17 کیلومتری جنوب غربی سقز قرار گرفته است اجرا می شود. عملیات اجرایی این طرح از سال 83 آغاز شده است و در سال 87 اولین بار اعتباری حدود 12 میلیارد تومان به آن اختصاص یافت.

وزیر نیرو در این بازدید که نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره، استاندار کردستان و نیز تعدادی از مدیران کل حضور داشتند، از بخش های مختلف سد چراغ و یس بازدید کرد.

رضا اردکانیان در این بازدید با اشاره به ویژگی های سد چراغ ویس گفت: در جلسه امروز که در مرکز استان برگزار می شود موانع و مشکلات این سد بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سد در شهرستان سقز بسیار حائز اهمیت است، بر استفاده بهینه از آب آن در مصرف آب شرب سقز تاکید کرد.

اردکانیان خدمت به مردم را جزو وظایف مسئولان در ایران اسلامی دانست و گفت: باید همه در جهت خدمت به مردم بیش از پیش تلاش کنیم.

وزیر نیرو از استاندار کردستان خواست در خصوص کیفیت آب این سد تدابیر لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول