اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد

استفاده از آب‎های ژرف برای نخستین بار در کشور

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای استفاده از آب‌های ژرف که زیر یک هزارمتر است اقدام شده، گفت: نخستین چاه در منطقه سیستان و بلوچستان و زابل در عمق ۲ هزار متری زده شده و آب آن در دست آزمایش است.

استفاده از آب‎های ژرف برای نخستین بار در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید محمدمهدی زاهدی امشب در بازدید از پروژه‌های دانشگاه منابع‌طبیعی و کشاورزی گرگان در گفت‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: سفر به استان گلستان فرصت خوبی بود که بازدید از مجموعه آموزش و پرورش و آموزشگاه‌های استان داشته باشیم و خوشبختانه در مجموعه  رویکردهای خوبی را با وجود برخی کمبودها و مشکلات شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: امروز شاهد آن بودیم که دانشگاه آزاد اسلامی در استان بزرگترین مجموعه گلخانه‌ای را برای گیاهان خاصی ایجاد می‌کند و دانشگاه منابع طبیعی ده‎ها شرکت دانش‎بنیان دارد که این موارد باعث افتخار است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجموع وضعیت آموزشی استان امیدوار کننده است، ادامه داد: هنرستان‌های استان برخی از قطعات مورد نیاز صنعت و پوشاک را آماده می‌کنند.

زاهدی با بیان اینکه در کمیسیون آموزش مجلس چند کار بزرگ را دنبال می‌کنیم، گفت: قوانین علمی کشور  را تثبیت کردیم و قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شد و همچنین صندوق نوآوری راه‌اندازی شده است.

وی یادآود شد: در قانون اصلاح مقرارت مالی دولت تعامل خوبی بین صنعت و دانشگاه در نظر گرفته شده و دانشگاه می‌تواند با صنعت قرارداد ببند و مشکل آن را حل کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کنار این ما قانون نظام آموزش مهارتی را ایجاد کردیم که خیلی مهم است و بیش از هشت مورد  صلاحیت حرفه‌ای را مشخص می‌کند و کسانی که این آموزش‎ها را می‌بینند همتراز دکترا و دوره‌های «PHD» هستند.

زاهدی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای باید به سمت آموزش مهارتی و کارآفرینی برود، گفت: نزدیک به 3 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که از  صندوق اجرایی و شرکت‌های شکوفایی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: قانونی که برای نظام مهارت بود ابلاغ شده و به زودی آیین‎نامه اجرایی آن ارائه می‌شود و با اجرای این طرح، دولت دیگر نباید دغدغه‎ای در اشتغال و کارآفرینی داشته باشد و همه نهادهای علمی موظف هستند به سمت کارآفرینی بروند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در دانشگاه منابع طبیعی گرگان موضوع کارآفرینی در دستور کار قرار داده شده و سعی کردیم که از همه امکانات و منابع به طور مستقیم و غیرمستقیم  در کشور در حوزه کارآفرینی استفاده کنیم.

زاهدی به تحقیقات علمی در حوزه مشکلات آبی کشور اشاره کرد و  گفت:  انتقال آب از خلیج فارس به قسمت مرکزی و شمال شرق هرمزگان و کرمان و استان یزد در دست بررسی است  و همچنین انتقال آب از دریای عمان نیز مطرح است.

وی گفت: برای استفاده از  آب‌های ژرف که زیر یک هزار متر است اقدام شده  و نخستین چاه در منطقه سیستان و بلوچستان و زابل در عمق ۲ هزار متری زده شده و آب آن در دست آزمایش است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تلاش می‎شود حجم آب این چاه افزایش و از ۱۰ لیتر به ۴۰ لیتر بر ثاینه برسد و اگر وزارت بهداشت سلامت آن را تأیید کند اتفاق بزرگی درکشور رخ می‎دهد.

زاهدی در مورد موضوع تلفیق دانشگاه فنی حرفه‌ای و علمی‌کاربردی گفت: این دو  مرکز با هم فرق می‌کنند و رسالت علمی کاربردی و فنی‌و حرفه‌ای متفاوت است و هر یک مأموریت خود را دنبال می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه  علمی کاربردی باید استاد کار داشته باشد و آموزش دهد و استخدام در این دانشگاه معنی نمی‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه تا پایان برنامه ششم باید 30 درصد دانشگاه‎ها مهارتی شوند، افزود: از دانشگاه علمی‌کاربردی و فنی و حرفه‌ای انتظار داریم ۱۰۰ درصد مهارتی باشند و دانشگاه دولتی نیز باید به این سمت حرکت کنند و ۷۰ درصد مهارتی شوند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول