اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رأی نهایی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی؛ «خان‌احمر» باید تخریب شود

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز حکم نهایی خود درباره روستایی بدوی در شرق قدس را صادر کرد.

رأی نهایی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی؛ «خان‌احمر» باید تخریب شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تیرماه امسال (1397) خبر یورش گسترده نظامیان صهیونیستی به روستای بدوی «خان احمر» در شرق قدس با هدف تخریب آن در رسانه‌ها پیچید.

ساکنان این روستا به مقابله با صهیونیست‌ها پرداختند و طی درگیری‌ها چندین نفر از‌ آنها زخمی شدند. با ادامه اعتراض‌ها روند تخلیه و تخریب این روستا متوقف شد و دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در پانزدهم تیرماه با صدور حکمی تخریب این روستا را به حالت تعلیق درآورد تا در آینده رأی نهایی را صادر کند.

بر اساس گزارش وبگاه فلسطینی «زمن پرس»، این دادگاه امروز (چهارشنبه/14 شهریور) حکم نهایی خود را صادر و اعلام کرد روستای خان‌احمر باید طی یک هفته تخلیه شود.

بنا به این گزارش، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی درخواست اهالی این روستا برای تجدید نظر در تخلیه آن را رد کرد. رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند در پی دعوت فلسطینی‌ها برای اعلام همبستگی با اهالی خان‌احمر، بیم افزایش تنش‌ها و درگیری در این منطقه می‌رود.

جمعیت روستای خان‌احمر حدود 200 نفر اعلام شده که با دامداری روزگار می‌گذرانند. هدف صهیونیست‌ها از کوچ اجباری فلسطینی‌ها از منطقه مذکور، گسترش شهرک‌سازی است. سازمان ملل از رژیم صهیونیستی درخواست کرده به حقوق ساکنان خان احمر احترام بگذارد زیرا بر اساس قانون بین‌الملل،  کوچ اجباری ساکنان اراضی اشغالی ممنوع است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول