اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ: محکوم کردن سفیدبرترپندارها، «بزرگترین اشتباهم بود»

طبق روایت روزنامه‌نگار آمریکایی، دونالد ترامپ محکوم کردن حمله مرگبار سفیدبرترپندارها در تجمع «شارلوتسویل» را «بزرگ‌ترین اشتباه لعنتی» خود خوانده است.

ترامپ: محکوم کردن سفیدبرترپندارها، «بزرگترین اشتباهم بود»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که برخی رسانه‌ها و همکاران سابق رئیس‌جمهور آمریکا از قبیل «اوماروسا» دستیار سابق دونالد ترامپ او را «نژادپرست» خوانده‌اند، یک روزنامه‌نگار در کتاب خود خبر داده که او از محکوم کردن تجمع مرگبار سفیدبرترپندارها در «شارلوتسویل» به شدت پشیمان است.

کتاب «باب وودوارد» روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی با عنوان «ترس: ترامپ در کاخ سفید» قرار است شش روز دیگر (۱۱ سپتامبر) رسما وارد بازار شود؛ کتابی که از روز گذشته «واشنگتن پست» بخش‌هایی از آن را منتشر کرده است (جزئیات بیشتر).

به گزارش این رسانه آمریکایی، در بخشی از کتاب به مواضع رئیس‌جمهور آمریکا درباره تجمع ۲۱ مرداد سال  ۱۳۹۶ سفیدبرترپندارها در شهر «شارلوتسویل» پرداخته شده است.

به گفته وودوارد، ترامپ محکوم کردن تحولات مرگبار در این شهر ایالت ویرجینیا را «بزرگ‌ترین اشتباه لعنتی و کوفتی» خودش خوانده است.

ترامپ در اولین واکنش به تجمع سفیدبرترپندارها در شارلوتسویل که ۲۱ کشته و زخمی بر جا گذاشت، «هر دو طرف» حاضر در تجمعات را مقصر خشونت‌ها خواند اما این اظهارنظر جنجال‌های بسیاری ایجاد کرد تا سرانجام او مجبور به محکوم کردن سفیدبرترپندارها شد.

به روایت وودوارد، رئیس‌جمهور آمریکا درباره محکوم کردن سفیدبرترپندارها گفت که «این بزرگ‌ترین اشتباه لعنتی بوده که من تا کنون انجام داده‌ام».

این ابراز پشیمانی در شرایطی صورت گرفته که بعد از تجمع شارلوتسویل، مقام‌های این شهر ترامپ و «سیاست‌های نژادپرستانه» او را عامل این حادثه معرفی کردند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول