اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار رؤسای جمهور سوریه و آبخازیا در دمشق

رئیس جمهور آبخازیا به دیدار همتای سوری خود رفت و طرفین تأکید کردند که این سفر، پایه توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور است.

دیدار رؤسای جمهور سوریه و آبخازیا در دمشق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «رائول خاجیمبا» رئیس جمهور جمهوری آبخازیا به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

خاجیمبا که در رأس یک هیئت رسمی بلندپایه به سوریه سفر کرده است، به مدت چهار روز در این کشور حضور خواهد داشت.

 

اسد و رئیس جمهور آبخازی در جریان دیدار خود تأکید کردند که این سفر، اساس توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور است.

رئیس جمهور سوریه به همتای آبخازیایی خود دهمین سالگرد استقلال این کشور را تبریک گفت و تأکید کرد که توافق طرفین در مواضع سیاسی باید با فعال‌سازی و تحکیم روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مقارن باشد.

 

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از اسد گزارش داد، معاهداتی که در این سفر به امضا خواهد رسید، یک اصل برای ایجاد روابط محکم در همه زمینه‌ها خواهد بود.

خاجیمبا نیز ضمن تشکر و قدردانی از تصمیم شجاعانه سوریه در خصوص به رسمیت شناختن حاکمیت و استقلال آبخازیا، بار دیگر تأکید کرد که در مواجهه با تروریسم، ملت این کشور در کنار ملت سوریه ایستاده است.

وی همچنین ابراز اطمینان کرد که مردم سوریه خواهند توانست بار دیگر امنیت را در کشور خود برقرار کرده و همه کسانی را شکست دهند که خواستار صلح در آن نیستند.

در پایان این دیدار رؤسای جمهور سوریه و آبخازی توافقنامه همکاری امضا کردند.

 

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اوایل تیر ماه گذشته از حصول توافقی بین سوریه و آبخازیا خبر داد که بر اساس آن  سوریه این جمهوری را به رسمیت شناخت و مقرر شد روابط دیپلماتیک در سطح سفارت با آن داشته باشد.

آبخازیا نام سرزمینی است واقع در غرب قفقاز و کرانهٔ شرقی دریای سیاه واقع شده و پایتخت آن بندر سوخومی است که در ساحل دریای سیاه واقع شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول