اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

معتمدی خبر داد:

فعالیت ۱۲۳ شرکت دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در سه سال گذشته از ۱۷ مرکز نوآوری و شرکت دانش‌بنیان وابسته به این دانشگاه به ۱۲۳ شرکت رسیده ایم، گفت: در حال اختصاص دومین ساختمان برای این شرکت‌ها به منظور حمایت بیشتر از آنان هستیم.

فعالیت ۱۲۳ شرکت دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه امیرکبیر

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نشست دبیران مجامع اتحادیه انجمن‌های علمی و دانشگاهی که عصر امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: این دانشگاه در حال حاضر 14 هزار دانشجو دارد که 50 درصد آنان در مقطع تحصیلات تکمیلی حضور دارند و تقریباً اکثر رشته‌های مهندسی و علوم پایه در این دانشگاه وجود دارد.

وی افزود: قویاً از اجرای فوق‌ برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویی حمایت می‌کنم و انی حمایت هم بر اساس اسناد بالادستی و تأکیدات دولتی است و به شخصه به این امر اعتقاد دارم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: دانشجویان باید در کنار فعالیت‌های اصلی و آموزشی خود فوق‌ برنامه‌های علمی و دانشجویی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: چند سالی است که شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز نوآوری به بحث جدی دانشگاه و دانشجو تبدیل شده است که می‌تواند به دانشجویان پس از فراغت از تحصیل جهت تولید علم و ثروت کمک کند.

معتمدی گفت: در سه سال گذشته از 16 مرکز نوآوری و شرکت دانش‌بنیان هم‌اکنون به 123 شرکت دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسیده‌ایم البته الزاماً همه اعضای این شرکت دانشجو و فارغ‌التحصیل این دانشگاه نیستند بلکه ایده‌های آنها مورد تأیید دانشگاه بوده است ضمن اینکه برای حمایت بیشتر از آنان دومین ساختمان شرکت‌های دانش‌بنیان را به زودی در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

وی افزود: دانشجویی که بتواند با شرایط امروز کار کند و منتظر استخدام نباشد و خلاقیت و کارآفرینی داشته باشد مورد حمایت جدی دانشگاه قرار دارد. ضمن اینکه دانشگاه‌های نسل سوم دنیا هم تأکید و حمایت جدی از علم و فناوری، تولید آن و کارآفرینی دارند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان گفت:‌ انجمن‌های علمی و دانشجویی می‌توانند به دانشگاه در جهت‌گیری نظام آموزش عالی کمک کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول