اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

عرب‌خدایی در گفت‌و‌گو با فارس:

کارگزارانی‌ها نوبخت را تخریب می‌کنند چون مقابل سهم‌خواهی آنها تمام قد ایستاده است

رئیس ستاد مرکزی حزب اعتدال و توسعه در انتخابات سال 92 که حالا از این حزب جدا شده، بیانیه اخیر حزب کارگزاران را به دلیل سهم‌خواهی و ایستادگی محمد باقر نوبخت مقابل این خواسته تلقی کرد.

کارگزارانی‌ها نوبخت را تخریب می‌کنند چون مقابل سهم‌خواهی آنها تمام قد ایستاده است

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حزب کارگزاران سازندگی در بیانیه‌ای که به مناسبت حضور رئیس‌جمهور در مجلس منتشر کرد، با نقد عملکرد دولت مدعی شد: پاسخ‌های رئیس‌جمهور به سؤالات نماینگان نه مجلس را «قانع» کرد نه ملت را «راضی».

بخش دیگر بیانیه کارگزاران عملکرد نوبخت در سازمان برنامه و بودجه را مورد انتقاد شدید قرار داده و تصریح کرده است: متأسفانه با وجود نقدهایی که بر سازمان برنامه و بودجه در دولت اول دکتر روحانی وارد می‌شد لکن در دولت دوم نه‌ تنها اصلاحی صورت نگرفت بلکه روند مدیریتی این سازمان تثبیت و نهادهای دیگر در اطراف آن و براساس توانایی‌های مدیریت قبلی چیده شد. وزارت اقتصاد نیازمند مدیریت یک اقتصاددان بود و بانک مرکزی باید فراتر از یک حسابداری یا صرافی بزرگ اداره می‌شد اما فقدان استراتژی اقتصادی در دولت آن را به مجمعی از بوروکرا تهای بی‌انگیزه (چه از لحاظ سیاسی و چه به لحاظ نظری) بدل ساخته است که دولت را  نه به عنوان «مغز متفکر توسعه ملی» که به عنوان یک «اداره‌ی کاغذی» تحلیل می‌کنند و تقلیل می‌دهند.

غلامعلی عرب خدایی عضو سابق حزب اعتدال و توسعه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره بیانیه انتقادی حزب کارگزاران از محمدباقر نوبخت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار داشت: دوستان آقای کرباسچی، آقای نوبخت را تخریب می‌کنند چون آقای نوبخت مقابل سهم‌خواهی و زیاده خواهی آنها تمام قد ایستاده است.

وی  افزود: در دولت نخست آقای روحانی اعضای حزب کارگزاران بسیاری از پست‌های مهم دولت از جمله استانداری‌ها را بر عهده داشتند اما حضور آنها در دولت کمرنگ شده و آنها هنوز به دنبال سهم خواهی بیشتری هستند.

عرب خدایی این سوال را که شمار زیادی از اعضای حزب اعتدال و توسعه نیز در دولت حضور دارند، اینگنه پاسخ داد که این مدیران به دلیل شایستگی و توانمندی در دولت مشغول به کار هستند و به خاطر عضو حزب اعتدال و توسعه بودن وارد دولت نشدند بلکه از قبل از دولت روحانی هم در دولت حضور داشتند .

به گزارش فارس، حمله کارگزاران به دولت و شخص نوبخت، حزب اعتدال و توسعه به دبیرکلی نوبخت را برآشفت و این حزب را بر آن داشت تا پاسخی جنجالی به مواضع کارگزاران بدهد و اتهاماتی سنگین متوجه این حزب کند که تاکنون سابقه نداشته است.

حزب اعتدال و توسعه که ظاهرا از بیانیه کارگزاران علیه دولت و نوبخت بسیار عصبانی است، بدون اسم بردن از جهانگیری، عملکرد معاون اول رئیس‌جمهور در دولت را مورد هجمه شدید قرار داده و نوشت: «افکار عمومی منتظرند تا این گروه سیاسی همزمان با درخواست تغییرات در دولت و جاری‌شدن خون تازه در آن، درباره عملکرد و ماندن یا رفتن هم‌حزبی‌های خود که به طور گسترده در لایه‌های مختلف اقتصادی کشور حضور فعال دارند نیز به صراحت پاسخ و موضع‌گیری کنند.»

این حزب در ادامه با این ادبیات که «گویا تنظیم کنندگان بیانیه این حزب در زمان نگارش،‌ اولویت خود را منحرف کردنِ نگاه مخاطبان از افراد شاخص و برجسته منتسب به این گروه در دولت قرار داده‌اند» این اتهام را تلویحا متوجه کارگزاران کرد که بیانیه این حزب برای تطهیر جهانگیری نوشته شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول