اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

نامه مون برای کیم

فرستاده ویژه رئیس جمهور کره جنوبی در راس هیاتی به پیونگ یانگ سفر می‌کند تا ضمن تقدیم نامه رئیس جمهور این کشور با همتایان خود درباره تاریخ دقیق دیدار سران دو کره گفت‌وگو کند.

نامه مون برای کیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «چانگ ایو-یانگ» سرپرست امنیت ملی کره جنوبی به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور به کره شمالی می‌رود تا درباره موضوعات مختلف از جمله راه‌های خلع سلاح کامل اتمی در شبه جزیره کره را با همتایان خود گفت‌وگو کند. 

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، چانگ حامل نامه‌ای از جانب «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی برای «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی است. چانگ در راس هیأتی پنج نفره به پیونگ یانگ سفر می‌کند و یکی از اهداف این سفر برنامه‌ریزی برای سومین نشست دوجانبه میان مون و کیم در ماه سپتامبر است. 

این هیأت در دیدار با همتایان کره شمالی تاریخ دقیق دیدار سران دو کره را تعیین کرده و راه‌های توسعه روابط میان کره شمالی و جنوبی را براساس اجرای «اعلامیه پانمونجوم» را بررسی می‌کنند. هیأت کره جنوبی قرار است درباره راه‌های برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره با مقام‌های کره شمالی در پیونگ یانگ گفت‌وگو کند. 

چانگ پیش از عزیمت به پیونگ یانگ درباره توسعه روابط دو کره گفت «ما معتقدیم توسعه روابط کره شمالی و جنوبی می‌تواند نیرویی برای پیش‌بردن خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره باشد». 

کیم و مون ماه آوریل گذشته دیداری تاریخی در روستای آتش‌بس مرزی پانمونجوم داشتند و دومین دیدار طرفین در ماه می برگزار شد. بعد از این دیدارها، نشست‌هایی در سطوح پایین‌ترین میان مقام‌های سیاسی و نظامی دو کره برگزار شده است.  

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول