اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

در مراسم اهدای کمک هزینه کاشت حلزون به 3 هزار کودک ناشنوا مطرح شد

لیست انتظار برای کاشت حلزون به روز شد/ تقاضای 1500 نفر برای کاشت در هر سال

رئیس هیأت امنای بنیاد بخشش گفت: در حال حاضر جزء 10 کشوری هستیم که می‌توانیم کاشت حلزون انجام دهیم و می‌توانیم ادعا کنیم که اکنون لیست انتظار برای کاشت حلزون در کشور به روز شده است.

لیست انتظار برای کاشت حلزون به روز شد/ تقاضای 1500 نفر برای کاشت در هر سال

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد فرهادی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد خیریه شنوایی‌بخشی شفا (باغچه) با ستاد فرمان اجرایی امام، گفت: اگر ناشنوایی را معلولیت حساب کنیم که می‌شود فرد با تمام ناتوانی‌های یک معلول زندگی می‌کند و خانواده این افراد نیز درگیر مسائل و مشکلات آن هستند.

وی ادامه داد: اکنون با تلاش پزشکان و گروه‌های خیریه 26 سال است که در کل کشور کاشت حلزون را انجام می‌دهیم و این اقدام برای رفع ناشنوایی در کودکان و بزرگسالانی است که به دلایل ثانوی مانند تصادف ناشنوا شده‌اند.

فرهادی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 10 هزار ناشنوا از نعمت شنوایی برخوردار شده‌اند و این در حالی است که یک فرد ناشنوا فقط هزینه درمان ندارد بلکه باید به مدارس استثنایی برود آن هم در شرایطی که البته وضع مالی  خوبی داشته باشند در چنین شرایطی خانواده گرفتار می‌شود و اغلب ناشنوایان امکان گذراندن مدارج بالای تحصیلی و کاری را پیدا نمی‌کنند.

وی با اشاره به کمک خیرین در بحث کاشت حلزون گفت:‌هم اکنون در زمینه ساخت پروتزهای حلزونی در کشور اقداماتی آغاز شده، قسمت بیرونی این پروتزها کاملاً بومی است و برای قسمت درونی آن شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند.

فرهادی ادامه داد: میزان هزینه یک کودک ناشنوای مادرزاد تا سن 20 سالگی بسیار سرسام‌آور بوده در حالی که اگر در همان ابتدا که بهترین سن کاشت حلزون 2 تا 3 سالگی است این اقدام انجام گیرد منحنی هزینه‌های خانواده به شدت کاهش می‌یابد.

وی افزود: ایران اکنون جزء 10 کشوری است که می‌تواند کاشت حلزون را انجام دهد و 11 مرکز کاشت حلزون در کشور وجود دارد و به همین دلیل لیست انتظار برای کاشت حلزون  به روز شده است.

رئیس هیأت امنای بنیاد بخشش گفت: البته بسیاری خانواده‌ةا توان پرداخت کاشت حلزون را ندارند به دلیل همین این خیریه از 3 سال راه‌اندازی شده و ستاد اجرایی فرمان امام ما را همراهی می‌کند.

وی گفت: برای بیش از 90 درصد کودکانی که به هنگام تولد ناشنوا به دنیا می‌آیند می‌توان کاشت حلزون انجام داد. همچنین در این نشست اجل لوئیان مدیرعامل بنیاد خیریه شفا نیز گفت:‌در کشور بیش از 10 هزار کاشت حلزون انجام شده و با نرخ جمعیت فعلی سالی 1500 نفر به درخواست‌کنندگان این پروتز افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: انتخاب افراد، تأمین قطعات، خدمات پزشکی و خدمات پس کاشت بسیار اهمیت دارد چرا که چنانچه این دستگاه خراب شود کودک 2 تا 6 ماه ناشنوا می‌شود.

وی افزود: بنیاد خیریه شفا از سال 95 با مجوز وزارت کشور آغاز به کار کرده و اکنون این ادعا را داریم که از سال 96 تا کنون کودکی به دلیل محرومیت وجود نداشته که از کاشت حلزون برخوردار نشود.

اجل لوئیان گفت: 1500 خانواده اکنون از خدمات پس از کاشت استفاده می‌کنند و در ابتدای سال 97 خدمات پیشگیری و آزمایشات ژنتیک انجام می‌گیرد تا فرزند دوم و سوم خانواده‌های دارای ناشنوایی، شنوا به دنیا بیایند.

مدیرعامل بنیاد خیریه شفا گفت: تا پایان مرداد برای بیش از 2 هزار نفر خدمات کاشت ارائه شده که از این تعداد 485 نفر برای کاشت حلزون، 1500 نفر برای خدمات پس از کاشت و 201 نفر از خدمات پیشگیری استفاده کردند.

وی گفت: 35 میلیارد ریال در یک سال و نیم گذشته هزینه شده که 5 هزار میلیارد آن توسط کمک‌های مردمی و مابقی توسط ستاد اجرایی فرمان امام پرداخت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول