اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی فرستاده آمریکا در امور سوریه با وزیر خارجه اردن

فرستاده آمریکا در امور سوریه در سفری به اردن با وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره تحولات سوریه گفت‌وگو کرد.

رایزنی فرستاده آمریکا در امور سوریه با وزیر خارجه اردن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جیمز جفری» فرستاده آمریکا در امور سوریه با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه بحث و تبادل‌نظر کرد.

جفری و الصفدی در این دیدار ضمن بررسی تحولات مربوط به جنگ علیه تروریسم، بر استمرار عملیات‌های ائتلاف بین‌المللی برای شکست گروه‌های تروریستی تأکید کرد.

دو طرف همچنین به بررسی تحولات سوریه و تلاش‌های مربوط به پیدا کردن راهکار سیاسی برای بحران این کشور پرداختند.

الصفدی ضرورت تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار سیاسی بحران سوریه به منظور حفظ وحدت این کشور بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ از طریق روند ژنو را مورد تأکید قرار داد.

بنابرگزارش خبرگزاری فرانسه، در این دیدار قضیه آوارگان سوری نیز بررسی شد و الصفدی با اشاره به میزبانی اردن از یک میلیون و ۳۰۰ هزار آواره سوری گفت که کشورش با مشکلات زیادی مواجه است.

وی همچنین تصریح کرد که جامعه جهانی باید به مسئولیت خود در قبال آوارگان عمل نماید همچنانکه اردن آوارگان سوری را به بازگشت داوطلبانه به کشورشان تشویق می‌کند.

فرستاده آمریکا در امور سوریه روز یکشنبه نیز در قدس اشغالی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و درباره سوریه و ایران گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این گفته بود که جفری در این سفر درباره حفظ امنیت اسرائیل و مقابله با ایران گفت‌وگو و بر موضع مخالف آمریکا برای اقدام نظامی در ادلب تأکید خواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول