اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

معاون وزیر کار در گفت‌وگو با فارس خبر داد

تشکیل ستاد صیانت از بنگاه‌ها و حفظ اشتغال/حفاظت از ۴۲۰ هزار شغل

معاون وزارت کار از دستور سرپرست این وزارتخانه برای ارتقاءکارگروه رفع موانع تولید به ستاد صیانت از اشتغال و بنگاه‌های مشکل‌دار خبر داد و گفت: در نتیجه فعالیت این کارگروه تا به حال از ۴۲۰ هزار شغل صیانت شده است.

تشکیل ستاد صیانت از بنگاه‌ها و حفظ اشتغال/حفاظت از ۴۲۰ هزار شغل

احمد مشیریان، معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت شناسایی و رفع مشکلات بنگاه‌ها و کارگاه‌های مشکل‌دار، گفت: کارگروه رفع موانع تولید در سطوح استانی و ملی با حضور نمایندگانی از سایر معاونت‌های وزارتخانه در حال بررسی وضعیت این کارگاه‌هاست.

وی ادامه داد: تعداد این کارگاه‌ها در اسفند ماه سال گذشته 1430 مورد بوده که در سه ماهه اول سال جاری به 1350 واحد کاهش یافته است.

معاون وزارت کار ادامه داد: با توجه به مشکلات اخیر بنگاه‌ها و کارگاه‌ها و تشدید مشکلات آنها در شرایط اقتصادی اخیر جلسات کارگروه به صورت متمرکز و متراکم برگزار می‌شود. بنگاه‌های مورد بررسی اگر مربوط به زیرمجموعه‌های شستا و یا مرتبط با وزارت کار باشد در همین وزارتخانه پیگیری می‌کنیم و مواردی که خارج از این وضعیت است، به سایر وزارتخانه‌ها برای پیگیری و رفع مشکلات ارجاع می‌دهیم.

به گفته وی در هفته‌های اخیر مشکلات هپکو، آذراب و فولاد خوزستان در کارگروه ملی پیگیری شده است.

مشیریان همچنین از دستور سرپرست وزارت کار برای تبدیل این کارگروه به ستاد صیانت از اشتغال و بنگاه‌های مشکل‌دار خبر داد و گفت: در روزهای اخیر جلساتی با قطعه‌سازان خودرویی، شرکت ماموت و برخی دیگر از شرکت‌ها داشته‌ایم و مشکلاتی که در جلسه مطرح شد به وزارت صنعت، اعلام کردیم.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه فعالیت این کارگره از 420 هزار شغل صیانت شده است، گفت: در مجموع از 1351 بنگاه مشکل‌دار که 120 هزار کارگر را تحت پوشش قرار می‌دهند در فاصله زمانی 2-3 ماهه عده‌ای از کارگروه خارج و عده‌ای دیگر وارد می‌شوند. بنگاه‌هایی که از بررسی خارج می‌شوند عمدتا مشکلاتی داشتند که حل شده است و مشکلات بنگاه‌هایی که وارد می‌شوند را نیز به طور دقیق در کارگروه بررسی می‌کنیم.

معاون وزارت کار  با اشاره به احصاء مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی بنگاه‌های مشکل‌دار در این کارگروه تاکید کرد: عمده مشکلات درون سازمانی این بنگاه‌ها کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش،بدهی معوق، مطالبات کارگری، بالا بودن هزینه‌های تولید و فرسودگی ماشین‌آلات،‌انباشت تولیدات رقابت‌ناپذیر در بازار، و مشکلات مدیریتی است و عمده مشکلات برون سازمانی که کارگاه‌ها با آن درگیر هستند رکود صنعت، عدم تامین مواد اولیه، عدم فروش در بازار داخلی، مشکلات فروش در بازار خارجی و همچنین مشکلات انتقال ارز در زمینه صادرات است.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول