اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

/بسته خبری تئاتر/13 شهریور97

آغاز «رویای شب تابستان» در سالن اصلی تئاتر شهر

نمایش «رویای شب تابستان» اثر ویلیام شکسپیر و کارگردانی مریم کاظمی اجرایش را در سالن اصلی تئاتر شهر آغاز کرد.

آغاز «رویای شب تابستان» در سالن اصلی تئاتر شهر

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، ۳۳ نمایش در بخش‌های آزاد، آیینی سنتی، بین‌الملل، کودک و نوجوان، مرور و جنبی در دومین روز از سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به اجرا درآمد.
نمایش‌های گذشتن به کارگردانی امید مصطفایی از سقز، خون به کارگردانی سمیرا پورعابد از الوند، AK۴۷ به کارگردانی مارال ایزدبخش از بوشهر، صعود به ارتفاعات به کارگردانی نرگس خاک کار از تهران و شهردار کیه به کارگردانی فاطمه علی پرست از لاهیجان در دومین روز از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اجرا شد.

نمایش‌های تیک تاک به کارگردانی نازیلا امینی از بوکان، مرثیه پدران گمنام به کارگردانی عزیززادسرو سعیدی از مریوان، چراغ های شهر را خاموش نکنید به کارگردانی نیما ایمان زاده از سنندج و دعای آفتاب به کارگردانی علی صادق حسنی از لاهیجان از دیگر نمایش های اجرا شده در دومین روز از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بود.

نمایش‌های سال به سال به کارگردانی سوران حسینی از مریوان، کومسای به کارگردانی نرمین گیوه چی و شهریار انصاری از پاوه، جهیزیه به کارگردانی رضا صادقی از ایلام، به کجا به کارگردانی علی پناری از هرسین، درباره یک توپ به کارگردانی موسی هدایتی از قروه، بیگانگی به کارگردانی عنچه شکوهیان از آمل، و شاختا بابا از آذربایجان به کارگردانی حمید حمیدی از مرند نیز همزمان با ١١ شهریور در مریوان اجرای عمومی شد.

از جمله نمایش‌های دیگری که اجرا شد شامل مگه میشه مگه داریم به کارگردانی الناز غفاری از بوکان، یخچال به کارگردانی سعید خیراللهی از ایلام، آبدوزدک کار محمد جعفری از آستانه، من میخوام فرشته شم اثر میثم کریمی از محلات بود.

علاوه بر نمایش‌های مذکور نمایش دریا سمیرکو؟ به کارگردانی فاطمه بحرینی در پارک های شانو و آی تی سنندج به نمایش درآمد. در بخش بین الملل هم نمایش های سربازها به کارگردانی به کارگردانی تسولاک ملک گالستین از کشور ارمنستان، یک قاشق کتاب به کار گردانی شه مال احمد از عراق اجرا شد.

*پیام استاندار کردستان برای جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در پیامی آغاز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را به هنرمندان و میهمانان این جشنواره تهنیت گفت. وی در این پیام گفت: افتخار داریم که یک بار دیگر استان هنرخیز کردستان میزبان جشنواره فاخر و بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به عنوان یک رویداد ارزشمند فرهنگی و هنری است.
اکنون در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، با سپاس از مجموعه مراکز مختلف هنری و سازمان‌ها و اداراتی که در برپایی آن تلاش نموده‌اند، خدمت یکایک هنرمندان و میهمانان عزیز خوشامد گفته و امیدواریم ضمن کسب هنر و معرفت از حضور و اجراهای آنان، بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای این عزیزان باشیم و نیز توصیه می‌کنیم تمامی میهمانان ارجمند این جشنواره، کردستان را خانه‌ی هنری خود بدانند و در معرفی شایسته و فرهنگ مردم اصیل و هنرپرور آن به دیگران، از هر سرزمین و کشوری هستند دریغ ننمایند.

روز گذشته همچنین شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی نیز برای بازدید از جشنواره تئاتر مریوان به کردستان رفته و برخی از نمایش‌ها را نیز تماشا کرد.

*نمایشگاه عکسی درباره تئاتر

اولین نمایشگاه عکس انفرادی فرهاد جاوید عکاس تئاتر با عنوان «چشم انداز میان ۲ تاریکی» برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۴۶ قطعه عکس از تئاترهای ۳ سال اخیر که توسط فرهاد جاوید ثبت شده است، با حمایت «آموزشگاه سینمایی سبز فیلم» با مدیریت تورج لقمانی پور به نمایش عموم در می آید. در واقع می توان گفت در «چشم انداز میان ۲ تاریکی» ۳ سال تئاتر ببینید.

آیین افتتاحیه این نمایشگاه جمعه ۱۶ شهریور،  ساعت ۱۷ الی ۲۱ با حضور هنرمندان و هنردوستان در گالری سایه برگزار می شود. فرهاد جاوید در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سال ۱۳۹۵ تندیس بهترین عکس را از داوران این جشنواره دریافت کرد. این نمایشگاه از شنبه ۱۷ شهریور تا چهارشنبه ۲۱ شهریور از ساعت ۱۱ الی ۲۰ برگزار می شود.

*آغاز رویای شب تابستان در سالن اصلی تئاتر شهر

نمایش رویای شب تابستان نوشته ویلیام شکسپیر، به کارگردانی مریم کاظمی و تهیه کنندگی امیرحسین شفیعی از تولیدات انجمن هنرهای نمایشی استان تهران از ۱۱ شهریورماه اجراهای خود را با استقبال تماشاگران در سالن اصلی تئاتر شهر آغاز کرد.

 نمایش رویای شب تابستان به عنوان هفتمین نمایش تولید شده درکارگاه‌های آموزشی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران ‌با حضور هنرجویان و هنرمندان شهرستان های مختلف استان تهران اجراهای خود را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده است. این نمایش حاصل برگزاری کارگاه آموزشی با حضور مریم کاظمی از شهریور ماه سال ۹۶ توسط انجمن هنرهای نمایشی در شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک است که فرایند آموزش و تمرین آن یک سال به طول انجامیده است.

*کافه پولشری اجرایش را آغاز می‌کند

۴ اجرای نمایش کافه پولشری نویسنده الن وتز ترجمه اصغر نوری به کارگردانی آدینه سمنانی از روز سه شنبه ۱۳ تا ۱۶ شهریور ساعت ۱۷ در کافه اداره تیاتر به بلیت رایگان انجام می‌شود.

*فراخوان سمینار تئاتر ایران پس از انقلاب اسلامی منتشر شد
فراخوان سمینار تئاتر ایران پس از انقلاب اسلامی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر شد.
متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت www.fitf.ir (بخش چهل سالگی انقلاب اسلامی) و مطالعه شرایط مندرج در فراخوانِ سمینار تئاتر ایران پس از انقلاب اسلامی نسبت به ثبت آثار خود اقدام کنند.
مهلت ارسال چکیده (مقالات علمی-پژوهشی) ۱۵ مهرماه و همچنین آخرین مهلت ارسال اصل مقاله‌ها (بخش علمی ،پژوهشی و نگارش آزاد) ۱۰ آذرماه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول