اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

غفاری:

کارویژه دانشگاه‌ها، تحویل «شهروندان دانشجو» به جامعه است

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کارویژه دانشگاه ها، تحویل «شهروندان دانشجو» به جامعه است و اگر این کار صورت نگیرد دانشگاه‌ها زیر سوال می روند.

کارویژه دانشگاه‌ها، تحویل «شهروندان دانشجو» به جامعه است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنجاه و یکمین گردهمایی معاونین فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های کشور که به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با بیان این که انتظارات متفاوتی نسبت به عرصه پژوهش و آموزش و بخش فرهنگی وجود دارد گفت: وضعیت دانشگاه ها جدای از شرایط جامعه نیست اما مهم، مدیریت وضعیت سخت و مشکل موجود است که بر عهده ما قرار دارد.
وی افزود: امید است با تعامل فکری و تقویت آن شاهد سامان، نظام، اثرگذاری و کارایی بیشتری در دانشگاه ها باشیم و در فضایی نسبتا پویا آنچه به عنوان «کار ویژه ها» تدوین شده، تحقق یابد.
غفاری گفت: میدان های آموزش و پژوهش، میدان های سخت و مبتنی بر آیین نامه ها و برنامه های مشخص است و معاونت فرهنگی سخت ترین حوزه در دانشگاه‌ها محسوب می شود و انتظارت نسبت به این حوزه از جامعه بیش از درون دانشگاه‌ها است.
وی افزود: خیلی از مسایل مبتلا به دانشگاه ها از جامعه سرریز می شود و این کار ما را سخت تر می کند و نباید مسایل موجود در دانشگاه ها را پشت گوش انداخت.
این معاون وزیر علوم با بیان این که بنای ما بر گفت و گو و تعامل است تصریح کرد: فاصله و شکاف عمیقی بین ذهنیت و عینیت جامعه امروز ما وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به نقش تشکل های دانشجویی گفت: تشکل ها به عنوان یک فرصت و نه هدید و مزاحمت باید دیده شوند. به این تشکل ها فرصت فعالیت بیشتر در چارچوب قواعد و قوانین و آیین های موجود داده شود.
غفاری افزود: کارویژه دانشگاه ها، تحویل «شهروندان دانشجو» به جامعه است و از این جاست که دانشگاهها زیر سوال می روند.
وی همچنین با بیان این که از توان و نیروی بخش دانشجویی باید استفاده شود گفت: توانایی ها و ظرفیت ها محدود است اما با به اشتراک گذاشتن اینها می توان از این ظرفیت استفاده بیشتری کرد.
به گفته این مقام وزارت علوم، جامعه متلاطم امروز همواره می طلبد که دانش و شناخت خود را نسبت به شرایطی که در آن قرار داریم بویژه آنچه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است غنای بیشتری داد به همین دلیل رصد مسایل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها انجام می شود.
وی گفت: شرایط کشور در وضعیت غیر عادی قرار دارد و این بدان معنا نیست که با مسایل خیلی حادی مواجه هستیم اما فرض ما بر این است که در چنین شرایطی باید چگونه کنار آمده و چه تمهیدات و سیاستی در پیش بگیریم که کارها را سامان بخشیده و پیش برد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول