اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

حمیدیه:

علوم سلول‌های بنیادی ظرفیت بالایی برای مطرح شدن دارند

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی گفت: پارک‌های علم و فناوری را می‌توان به فرودگاهی تشبیه کرد که موجب حفظ نیروی انسانی علمی کشور می‌شوند.

علوم سلول‌های بنیادی ظرفیت بالایی برای مطرح شدن دارند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نخستین گردهمایی سفیران دانش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ویژه دانشجویان فعال انجمن‌های علمی دانشجویی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی سراسر کشور، به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در پارک فناوری پردیس این معاونت آغاز شد. 

امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی با اشاره به این‌که این نخستین گردهمایی دانشجویی در حوزه علم و فناوری کشور است گفت: بسیاری از حاضرین در این رویداد تاکنون پارک فناوری را ندیده‌اند. برای این دسته افراد باید بگویم که پارک فناوری محلی است که می‌توان آن را به فرودگاه تشبیه کرد، که در صورت تجهیز و استفاده بهینه از آن می‌توانیم از پرواز پرندگانمان به خارج از کشور جلوگیری کنیم. 
وی توضیح داد: از جمله بزرگ‌ترین مشکلاتی که آسیب بسیار زیادی به کشور می‌زند، از دست دادن نیروهای انسانی قابل است که از کشور مهاجرت می‌کنند. گاهی القاب بدی به این افراد نسبت داده می‌شود، اما هیچ‌کس سؤال نمی‌کند چرا اینها رفتند؟ یا اینکه چقدر زیست‌بوم کار برای آنها ایجاد شده بود؟ بدون شک وقتی زیرساخت لازم برای متخصصین و تحصیل‌کردگان ما فراهم باشد، می‌مانند و برای کشور کار می‌کنند. 
حمیدیه ادامه داد: دانشجویان کشور مانند هواپیماهایی هستند که برای کشور ساخته می‌شوند و به اوج درمی‌آیند، اما وقتی فرود می‌آیند که  فرودگاه مناسبی نیز در کشور وجود داشته باشد. اگر چنین مکانی وجود داشته باشد بسیاری از نیروهای انسانی ما کشور را ترک نمی‌کنند. پارک‌های فناوری چنین کاربردی دارند. 
وی متذکر شد: گاه مدرک گرایی باعث هرز رفتن استعدادهای افراد می‌شود چراکه برخی از شرکت‌های موفق دانش‌بنیان در سطح جهان را افرادی مدیریت می‌کنند که مدارک بالایی ندارند. اینها افراد باهوشی بوده اند که با معدل‌های نه چندان بالا، توانایی مدیریت و کارآفرینی داشته اند. 
وی در ادامه با بیان متحول شدن نگاه نسل امروز به مسائل و مشکلات جامعه بیان کرد: جوانان و نسل فعلی که در حال بارور شدن است را به گونه‌ای می‌بینم که تا 10 سال دیگر می‌توانند در بطن کار قرار بگیرند و باعث رشد شگرف کشور شوند.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی ابراز امیدواری کرد: این گردهمایی فرصتی برای همراهی دانشجویان رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف باشد، چرا که همراهی با هم در رشته‌های مختلف نانو، بایو، سلول بنیادی و غیره می‌تواند در آینده تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. 
وی رو به حاضرین این رویداد افزود: امیدوارم شما در ترکیب با رشته‌های دیگر یک مدل تازه‌ای را طراحی کنید و تلاش داشته باشید سفیر تغییر نگرش دانشجویان در دانشگاه‌ها باشید. دانشجویان باید تحریک و تهییج شوند که نه تنها در آموزش بلکه در همه زمینه‌ها نقش داشته باشند. آینده برای شماست و خودتان هم باید برای آن تصمیم بگیرید. 
حمیدیه با اشاره به جوان بودن علوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در ایران گفت: این حوزه از علم، ظرفیت بالایی برای برند شدن دارد. شما جوانان می‌توانید آن را بسازید، برند کرده و توسعه دهید. 
وی در پایان با اشاره به اهمیت همراهی فعالان این حوزه برای پیشرفت بیان کرد: من امیدوارم ارتباطتان را با ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و همچنین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که به همت این ستاد برگزار می‌شود، حفظ کنید. احساس کنید برای ایران تلاش می‌کنید و با تمام وجودتان پیش بروید.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول