اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

سحرگاه امروز صورت گرفت

حضور پرشور زائران در قبرستان بقیع+ عکس

سحرگاه امروز پس از بازگشایی درب‌های قبرستان بقیع، بسیاری از زائران به صورت دسته جمعی و انفرادی به این مکان مقدس مشرف شده و دعای فرج را زمزمه کردند.

حضور پرشور زائران در قبرستان بقیع+ عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، بسیاری از حجاج کشورمان از مکه مکرمه عازم مدینه منوره شده‌اند تا پس از ۶ روز اقامت در شهر پیامبر اعظم(ص)، به میهن بازگردند.

 

 

زائران کاروان‌های مدینه بعد امروز صبح به قبرستان بقیع مشرف شدند و با توجه به اینکه قبرستان بقیع بعد از اذان صبح بر روی عاشقان اهل‌بیت(ع) باز می‌شود، حجاج از این فرصت استفاده کرده و به صورت گروهی و انفرادی به این زیارتگاه تشرف یافتند.

 

 

در قبرستان بقیع، علاوه بر مزار امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق (ع) از امامان شیعیان، مزار عموی پیامبر اعظم(ص) عباس و قبری متعلق به فاطمه بنت اسد قرار دارد.

در آخرین روزهای حضور حجاج در مدینه منوره، سحرگاه امروز جمعی از حجاج کشورمان با حضور در قبرستان بقیع ادعیه خوانده و با توجه به محدودیت‌هایی که در آنجا توسط وهابیت اعمال می‌شود، به آرامی دعای فرج را زمزمه کردند.

 

 

حضور پرشور حجاج و زائران در قبرستان بقیع موجب شده بود که مأموران وهابی نتوانند چنان اعمال قدرت کنند به طوری که بسیاری از زائران هندی و پاکستانی نیز همراه با زائران ایرانی به دعاخوانی مشغول بودند و از مسیرهای مشخص شده همگام به سوی زیارت ائمه بقیع(ع) می‌پرداختند.

به گزارش فارس، امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف شدند که نیمی از زائران در کاروان‌های مدینه اول و نیمی دیگر در قالب کاروان‌های مدینه دوم به عربستان اعزام شدند. همچنین روند بازگشت حجاج ایرانی آغاز شده است و تا ۲۴ شهریورماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول