اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس دفتر اجرایی استانداری ادلب:

افراد مسلح و ترکیه، پایگاه مردمی در ادلب ندارند

رئیس دفتر اجرایی استانداری ادلب با اشاره به تلاش دولت سوریه برای آماده‌سازی مدارس این استان، تأکید کرد که تماس با ساکنان ادلب ادامه دارد و هنوز قطع نشده است.

 افراد مسلح و ترکیه، پایگاه مردمی در ادلب ندارند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «علی الجاسم» رئیس دفتر اجرایی استانداری ادلب اعلام کرد که اطلاعات دقیقی از تعداد واقعی کسانی که در استان ادلب حضور دارند، در دست نیست، ولی آمارها نشان می‌دهد که ساکنان این استان دو میلیون و 280 هزار نفر است.

الجاسم تصریح کرد که این رقم شامل تروریستها و افراد مسلحی نیست که پس از عدم پذیرش مصالحه، عازم ادلب شده اند و از این افراد آمار دقیق و قطعی وجود ندارد.

وی درگفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه تأکید کرد که تماس با ساکنان ادلب ادامه دارد و قطع نشده است و موضوع مصالحه‌ها نیز توسط اشخاص داخل این استان در حال انجام است.

این مسئول سوری با اشاره به اینکه کارمندان دولتی سوریه هنور در سر کار خود هستند و حقوق آنان قطع نشده است، خاطر نشان کرد که برخی از مدارس برای استقبال از دانش آموزان آماده شده و در آن بر اساس روشهای دولتی تدریس می‌شود و معلمان حاضر در آن نیز وابسته به آموزش و پروش سوریه هستند.

الجاسم که رئیس شورای استانداری ادلب نیز است، ادامه داد: «کادرهای اداری در داخل این استان همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و این کادرها برای حفظ نهادهای دولتی باقی مانده است... مراکز بهداشتی وابسته به وزارت بهداشت نیز همچنان در حال فعالیت است و این وزارتخانه به این مراکز واکسن و دارو می‌فرستد؛ به ویژه پس از اینکه ساکنان ادلب به جز واکسنهای سوری، سایر واکسنها را نپذیرفتند».

الجاسم با بیان اینکه دولت سوریه از طریق نهادهای بین المللی آب ساکنان ادلب و مایحتاج آنان را تأمین می‌کند، اظهار داشت که اما تروریستها بیمارستانها را کاملا اشغال کردند و امروز فقط مراکز بهداشت در حال فعالیت است.

وی با اشاره به بستن گذرگاه ابوالظهور توسط تروریستها که برای خرج افراد غیر نظامی از ادلب ایجاد شده بود، درباره این استان اعلام کرد: «ادلب یک استان سوری است و در آن افراد شرافتمند و وطن پرستی حضور دارند که حکومت نمی‌تواند آنان را با گروههای تروریستی رها کند. امروز شهروند حاضر در این استان خواستار ورود ارتش سوریه است. این درخواستها علنی شده است».

الجاسم با اعلام اینکه افراد مسلح و «اشغالگران تُرک هیچ بستر مردمی ندارند» اظهار داشت که «قسمت اعظم مرد ما در ادلب امروز وضعیت کنونی را نمی‌پذیرند و خواستار بازگشت حکومت هستند. امید زیادی داریم که این افراد به محض رسیدن ارتش سوریه، علیه تروریستها قیام کنند».

در همین راستا، یک منبع آگاه اعلام کرد که تعداد تروریستهای حاضر در ادلب بسیار کمتر از آن چیزی است که انتظار آن موجود دارد و پیش از اینکه ارتش سوریه عملات خود را در ادلب آغاز کند، از این منطقه منتقل خواهند شد.

استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه در اشغال تروریستها قرار دارد. ارتش سوریه از چندی پیش در حال ارسال تجهیزات و اعزام نیرو به این منطقه است و خود را برای آغاز عملیات آماده می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول