اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسنی اژه‌ای:

۶ هزار خودروی لوکس نیاز اساسی کشور نبود/ استفاده از نیرو‌های جوان در مبارزه اقتصادی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: استفاده از تمام ظرفیت، توان داخلی و پتانسیل نیروی جوان در مبارزه اقتصادی نیاز است باید ظرفیت‌های اقتصادی را شناسایی کرده و از حداکثر این ظرفیت ها استفاده کنیم.

۶ هزار خودروی لوکس نیاز اساسی کشور نبود/ استفاده از نیرو‌های جوان در مبارزه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جمع بسیجیان سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران بیان داشت: طبق بیانات مقام معظم رهبری، امروز ما مواجه با جنگ اقتصادی دشمن هستیم و در این مبارزه باید با توجه به موضوع ، ابزار را متناسب با نوع دفاع و حمله  بکار گیریم چون در جنگ اقتصادی نمی‌توانیم همان روشی را که در جنگ نظامی یا تبلیغاتی و... داشتیم  را پیش گیریم.

اژه‌ای افزود: دشمن با 8 سال جنگ داخلی، ترور و توطئه‌های متعدد و... بجایی نرسید. بعدازآن نیز با ده‌ها یا صدها ماهواره و شبکه اجتماعی تبلیغات علیه ایران را به راه انداختند که بی‌تأثیر نبود ولی باز به هدف نرسید.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: برای مقابله با دشمن ازجمله نکاتی که لازم هست ، درک صحیح از هدف جنگ اقتصادی است. هدف دشمن ایجاد کردن زمینه‌ای است تا اعتماد مردم را نسبت به‌نظام، انقلاب و مسؤولین سلب کند و تا آنجایی پیش رفته است که اگر لازم شد جنگ داخلی راه بیندازند و در پی شورشی با کمک شورشگرآن‌همراه با مجموعه‌ای از فشارهای روانی و اقدامات نظامی به هدف خود برسد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن تلاش دارد تا در یک نقطه کانونی ذهنیت را نسبت به ستون عملکردی انقلاب تغییر دهد، افزود: وظیفه ما در برابر توطئه‌ها، علاوه بر شناخت دقیق از برنامه‌های دشمن یکسری از اقدامات اثباتی و جدی نیز باید انجام شود. ازجمله این کارها، کار جهادی فوق‌العاده است چون کار معمولی در زمان جنگ اقتصادی جوابگو نیست.

اژه‌ای اضافه کرد: استفاده از تمام ظرفیت و توان داخلی  و پتانسیل نیروی جوان در مبارزه نیاز است باید ظرفیت‌های اقتصادی را شناسایی کرده و از حداکثر این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: اگر دشمن را شناختیم ظرفیت‌ها را تشخیص دادیم و ایمان به وعده‌های الهی در ما استوار شد و از هیاهوی دشمن نهراسیدیم و همچنین از ترفندهای دشمن‌فریب نخوردیم  و با لبخند دشمن هم با او صلح نکردیم و به خود اعتماد کردیم ما در این مرحله پیروز خواهیم شد.

وی با اشاره بر مبارزه با فساد، گفت: بعضی از فسادها مانند رشوه، اختلاس، سرقت و قتل و... واضح و مبرهن است ولی یک فساد غیرواضح و غیرقابل تفسیر داریم که حتی در تعریف قانون نمی‌گنجد ولی خسران و زیانش از نوع فسادهای واضح بیشتر باشد.

اژه‌ای در پایان ادامه داد : تحریم‌های ظالمانه  بی‌تأثیر در مشکلات اقتصادی نیست ولی همه ما اذعان داریم تمامی مشکلات بسته به تحریم نبود بلکه بخشی از آن برگشتش به سو مدیریت، کم‌کاری، بی‌انگیزگی در انجام امور و اعتماد به دشمن بدون توجه به توان داخلی است پس تمامی این مسائل می‌تواند از فسادهای روشن نیز زیانش برای ملت و کشور بیشتر باشد.

سخنگوی قوه قضائیه در پایان متذکر شد:در سال 96 بعضی از مسائل روشن‌تر از سال 95 شد. کاملاً مشهود بود برجام بجایی نمی‌رسد و دولت آمریکا هم موضع گرفت حتی به‌اندازه پیشینیانش هم در ظاهر متعهد به امضای خود نماند و برای تحت‌فشار قرار دادن مردم حتی به ضدانقلاب خارج از کشور هشدار داد تا بیشتر از سال‌های قبل در مسائل اقتصادی ورود پیدا کنند و سپس سیستم بانکی ما را که متأثر از تحریم‌های ظالمانه تحت‌فشار است و ما نمی‌توانیم آن‌طور که باید از آن سیستم استفاده کنیم تحت‌فشار قراردادند و بعد دسترسی را نسبت به صادرات سخت کردند.

وی افزود: در این شرایط نابسامان که برای هر فرد غیرمتخصص و غیر مطلعی هم این اوضاع روشن بود برخی از محدودیت‌ها و ثبت سفارش‌ها برداشته شد.
کسانی که تا به امروز جزو واردکننده‌ها نبودند واردکننده شدند و یک شرکت ثبت کرده و متقاضی ثبت سفارش شدند و از طرفی کالاهای غیرضروری گوناگونی اعم از کالاهای لوکس که فقط یک‌قلمش خودرو‌های لوکس هست وارد کشور شد.

اژه‌ای گفت:یک بخش قابل‌توجهی از ارز در اواسط سال 96 به بعد به کالاهای غیرضروری اختصاص یافت. آن‌هم در شرایطی که باید با وسواس و احتیاط باید ارز خود را خرج می‌کردیم. اقدام دیگر این بود که سکه به بازار عرضه شد در یک مدت نسبتاً کوتاه بیش از 50 تن طلای ما توزیع شد و آن‌هم بدون هیچ شرطی، دریک شب فقط یک نفر از آنان صاحب ده‌ها میلیارد تومان ثروت بادآورده می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: برای کاهش نقدینگی سکه می‌توان سکه بفروش رساند و این مسئله ‌ایرادی ندارد اما راهکار مسئله‌ای دیگری بود، به‌طور مثال به هر بازنشسته یا شغلی به‌عنوان حقوق چند ماهی می‌توانستیم سکه دهیم شاید از این طریق می‌شد نقدینگی را تحت نظارت، کنترل کنیم و تعداد عرضه نیز در انتها مشخص بود یا می‌توانستیم برای خرید سکه سقف تعیین کنیم توزیع نامناسب باعث شد تا در مدت کوتاهی تمامی سکه‌ها توزیع شود.

وی با تأکید بر اینکه در بازار ارز قدرت مدیریت ضعیف است، افزود: در دولت‌های مختلف شاهد بودیم برای افزایش نیافتن قیمت سکه، بانک مرکزی بیش از 600 صرافی مجاز را از 16 صرافی و از بین 28 بانک فعال و دارای مجوز نیز 16 تا را دارای صلاحیت دانست و بدین ترتیب سامانه‌ای راه‌اندازی شد ولی بعدها متوجه شدند این تعداد صرافی جوابگوی نیاز نیست پس اذعان داشتند این سامانه یک شبکه غیررسمی است و باز در مدت‌زمان کوتاهی دلار به‌صورت نامناسب توزیع شد.

اژه‌ای در پایان گفت: دلار به طریق مختلف وارد کشور شده است و از همین راه نیز مقدار زیادی ارز از بین رفت. مردم ما از توزیع سکه و دلار ناراحت هستند ولی شایان‌ذکر است شیوه کار و عدم نظارت صحیح نبود، ۶ هزار و ۴۸۱ خودرو لوکس که نیاز اساسی کشور نبود وارد شد. آن‌وقت توقع داریم قوه قضائیه در همه موارد با تمامی فسادهای پنهان و آشکار مبارزه کند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول