اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

بازدید رئیس دانشگاه الزهرا(س) از موسسه فناوری دهلی نو و دانشگاه ملیه اسلامیه هند

مهنازملانظری رییس دانشگاه الزهرا (س) با همراهی رایزن علمی کشورمان در هند از موسسه فناوری دهلی نو و دانشگاه ملیه اسلامیه این کشور بازدید و با مدیران آن گفت‌وگو و بر توسعه همکاری‌های علمی تاکید کرد.

بازدید رئیس دانشگاه الزهرا(س) از موسسه فناوری دهلی نو و دانشگاه ملیه اسلامیه هند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه الزهرا(س)، مهنازملانظری رییس دانشگاه الزهرا (س) با همراهی پریچهر حناچی مدیر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه به منظور بازدید از موسسه فناوری دهلی نو به هند سفر کردند.

این سفر با هماهنگی محمدرضا خلیلی رایزن علمی کشورمان در هند، و در راستای اجرای تفاهم نامه امضاشده بین دانشگاه الزهرا (س) و موسسه فناوری دهلی نو، به دعوت پروفسور ویناکول رییس موسسه مزبور در تاریخ 10- 7 شهریورماه 97 انجام پذیرفت.

پیش از این نیز پروفسور ویناکول در اسفندماه سال 96 به دعوت دانشگاه الزهرا و باهدف اجرایی سازی همکاریها به تهران سفر کرده بود.
طی این سفر، هیات دانشگاه الزهرا (س) با رییس و مدیران موسسه فناوری دهلی نو ملاقات کرد.

در این دیدار پروفسور رائو، معاون بین الملل موسسه فناوری دهلی نو، پروفسور سانگی، معاون آموزشی و رییسان دانشکده های مهندسی پزشکی، نساجی، علوم اجتماعی، کامپیوتر و الکترونیک موسسه فناوری هند حضور داشتند.

در این نشست ملانظری رییس دانشگاه الزهرا با اشاره به امضای تفاهم نامه و همکاری های انجام شده بین دو مجموعه در طول یک سال و نیم گذشته، علاقه مندی و آمادگی دانشگاه الزهرا را برای ارتباط و همکاری بیشتر با موسسه فناوری دهلی نو در زمینه های نساجی، طراحی پارچه، بیوشیمی، بیوتکنولوژی، مدیریت و علوم اجتماعی ابراز داشت. این موضوع طی برگزاری نشستهای تخصصی با حضور اساتید اعزامی دانشگاه الزهرا به هند، طی تابستان سال 96، در موسسه فناوری دهلی نو مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفته بود.

برگزاری دوره دکترای مشترک، برگزاری کارگاههای علمی و انجام پروژه های مشترک پژوهشی از جمله مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت. هیات دانشگاه الزهرا همچنین از دانشکده های مهندسی پزشکی و مهندسی نساجی موسسه فناوری دهلی نو بازدید بعمل آورد.

از سایر برنامه های هیات دانشگاه الزهرا در سفر به هند، بازدید از آزمایشگاهها و امکانات پژوهشی دانشکده های بیوتکنولوژی و بیو ساینس دانشگاه ملیه اسلامیه هند و گفتگو با مسئولان و اساتید آن دانشگاه بود. همچنین ملاقات با پروفسور شاهد اشرف رییس دانشگاه همدرد، و نشست با مسئولان آن دانشگاه نیز با همراهی رایزنی علمی کشورمان در هند انجام پذیرفت.

دانشگاه همدرد در حوزه شیمی، شیمی دارویی، دارو سازی و گیاهان دارویی مطالعات مهمی انجام داده است. فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه های عمومی و سلامت نیز قابل توجه است.
هیات دانشگاه الزهرا در این سفر با حجت الاسلام مهدوی پور نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان دیدار کرد.

ملانظری در این دیدار گزارشی از فعالیت های دانشگاه الزهرا به عنوان تنها دانشگاه جامع زنان در ایران ارائه کرد و پیشرفت این دانشگاه را در عرصه های هنر، شیمی، بیوتکنولوژی، و اقتصاد و علوم زیستی به تفصیل بیان کرد.

حجت الاسلام مهدوی پور نیز ضمن تشکر از حضور هیات دانشگاه الزهرا در هند، توضیحاتی در خصوص وضعیت مسلمانان و شیعیان در هند خصوصا بانوان مسلمان بیان داشت و توصیه هایی نیز در خصوص جذب علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه‌های ایران ارائه کرد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول