اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه غدیرشناسی:

اگر غدیر گرامی داشته شده بود، کار به عاشورا نمی کشید

رئیس مؤسسه غدیرشناسی با بیان این که اگر غدیر گرامی داشته شده بود، کار به عاشورا نمی‌کشید، اظهار کرد: غدیر می‌خواهد یک الگو حکومتی را به دنیا معرفی کرده و بگوید که برای اداره جامعه باید حاکمیت و ریاست جامعه در اختیار خداوند باشد.

اگر غدیر گرامی داشته شده بود، کار به عاشورا نمی کشید

حجت‌السلام سعید شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این که اگر غدیر گرامی داشته شده بود، کار به عاشورا نمی‌کشید، اظهار کرد: غدیر می‌خواهد یک الگو حکومتی را به دنیا معرفی کرده و بگوید که برای اداره جامعه باید حاکمیت و ریاست جامعه در اختیار خداوند باشد و تنها او می‌تواند حاکم را تحت عناوین رئیس، امام و یا هر تعبیر دیگری منصوب کند و در دنیایی که همه روش‌های حکومتی به بن بست رسیده‌اند و از حل مشکلات جامعه بشری عاجز مانده‌اند و حتی جامعه و مردم  در نظام‌هایی که جمهوریت خود را به ظاهر حفظ کرده و اتکا کامل به آرا عمومی داشته‌اند هم از آسیب‌ها و مشکلات دور نبوده‌اند، الگوی غدیر می‌گوید که حاکم جامعه باید توسط خداوند منصوب شود.

وی افزود: به دلیل این که اوست که انسان‌ها را خلق کرده و می‌داند چه کسی صلاحیت اداره جامعه بشری را دارد و آن چه از مکتب ولایت برداشت می‌شود این است که نصب حاکم و امام فقط و فقط در اختیار خدا است و امامت یک جایگاه الهی است به طوری که در قرآن کریم می‌خوانیم واژه امام با واژه جعل  آمده است و خداوند فاعل آن فعل را خودش قرار داده و در قرآن سراغ نداریم که حتی یک پیامبر خودش جانشین خود را انتخاب کرده باشد.

رئیس مؤسسه غدیرشناسی گفت: جمهوری اسلامی از آن جهت که هم مراجعه به آرا مردم را دارد و هم حاکمیت امام معصوم را در راس کار خود دارد، مسؤولان جامعه را به نیابت از معصوم حاکم جامعه می‌داند و از این جهت به جریان غدیر بسیار شبیه است به طوری که در غدیر امیرالمومنین(ع) هم از طرف خدا منصوب شد و هم مراجعه مردم و رای به ایشان باعث قدرت یافتن حکومت که غیر از ولایت اوست شد و جمهوری اسلامی ما هم مدل جریان گرفته از غدیر است.

وی خاطرنشان کرد: دوره ده ساله حکومت پیامبر در مدینه یک دوره ایده‌آل است که به برکت خداوند الگویی برای همه است که اگر مردم حاکم منصوب از طرف خدا را بپذیرند و حول محور او متحد شوند، شرایط و امکانات خوبی برای کشور رقم خواهد خورد ولی دشمنان و منافقان نگذاشتند این اتحاد ایجاد شود.

شاه‌آبادی اذعان داشت: وقتی مردم از حول محور غدیر خارج شدند و غدیر را محور وحدت خود قرار ندادند، قحطی‌ها، مشکلات و مشقات به جای آن روی آورد بنابراین رمز پیروز در ادیان توحیدی این است که اختیار اداره جامعه را به خداوند دهند و مکتب ولایت معتقد است که در دوران غیبت حاکم اسلامی به عنوان نائب امام معصوم است.

وی تصریح کرد: دشمن به خصوص در این 4 دهه انقلاب اسلامی متوجه سرمایه مکتب ولایت شده است و به اهمیت و قدرت ولایت پی‌برده و می‌داند این توان در هیچ جایی جز مکتب ولایت وجود ندارد و داعش، وهابیت و هر جریانی که مقابل ولایت قرار گرفته است به خاطر وحشتی است که از این قدرت دارند و می‌دانند که یک روزی همین مکتب ولایت طومار آن‌ها را در هم خواهد پیچید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول