اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

پایان بی خبری از سرنوشت مریخ نورد ناسا

طوفان شن شدید و بی سابقه کره مریخ که موجب شده بود مریخ نورد اپورچینیتی از کار بیفتد و ارتباط آن با کره زمین مختل شود، سرانجام بعد از ماه ها در حال فروکش کردن است.

پایان بی خبری از سرنوشت مریخ نورد ناسا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وی تری، طوفان شن شدید و بی سابقه کره مریخ که موجب شده بود مریخ نورد اپورچینیتی از کار بیفتد و ارتباط آن با کره زمین مختل شود، سرانجام بعد از ماه ها در حال فروکش کردن است. این طوفان شن شدید از ماه می گذشته شروع شده بود و باعث شده بود سطح مریخ غیرقابل مشاهده باشد.

در عین حال،مهندسان ناسا در کالیفرنیا امیدوارند این مریخ نورد از طریق صفحات خورشیدی خود نیروی کافی به منظور اجرای خودکار فرایند احیا و بازیابی  فعالیت هایش را ذخیره کرده باشد.

ناسا می گوید مریخ نورد اپورچونیتی یک برنامه دومرحله ای را برای آغاز مجدد فعالیت های خود اجرا خواهد کرد که برقراری مجدد ارتباط با زمین و آنلاین شدن هم در آن درنظر گرفته شده است.

به گفته مهندسان ناسا با تابش مقدار بیشتری نور خورشید باتری های اپورچونیتی بیشتر نیرو می گیرند و آماده اجرای فعالیت های عادی خود می شوند.این مریخ نورد آخرین بار در تاریخ 10 ژوئن با زمین ارتباط برقرار کرد و تا زمانی که شارژ باتری های آن در حد اولیه انجام نشود، نمی توان در مورد وضعیت سلامت آن نظر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول