اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

چه نمایش‌های جدیدی بر صحنه تئاتر ببینیم؟

از «رویای شب تابستان» تا «تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت»

نمایش‌های هفته دوم شهریور ماه با آرامش نسبی در سالن‌های تئاتر شامل «رویای شب تابستان» در تئاتر شهر، «بزی سیتی»، و «کاج‌ها می‌دانند نام این نمایش چیست» در تئاتر باران و «دینید اینچ» در خانه هنرمندان همراه است.

از «رویای شب تابستان» تا «تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت»

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، هفته دوم شهریور ماه و پس از گذراندن هفدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک، آرامشی بر صحنه‌های تئاتر تهران بر قرار شد و سالن‌ها درگیر کارهای جدید و نمایش‌های تازه شدند.

از جمله این آثار می‌توان به این نمونه‌ها اشاره کرد:

*نمایش رویای شب تابستان

نمایش رویای شب تابستان به نویسندگی ویلیام شکسپیر و طراحی و کارگردانی مریم کاظمی اجرایش را در سالن اصلی تئاتر شهر آغاز کرد.

طراح گریم و ماسک و کلاه گیس: افسانه قلی زاده، عرفان میدانلو، هومن رهنمون، حسام کلانتری، رسول حق شناس، راضیه ده پایینی، سمیه کیادربندسری، فاطمه خدابنده لو، رضامحمدیان، آرزو رستمی فر، آرزوحلاجی، رضا نجاری، محسن شیرازی، حسن همتی، عباس ابوالفضلی، الهام قره خان بیکلو، فربدتجویدی، میثم سپاه منصوری، امیرمحمدملکی، محمد نسترن، نیلوفر کوشامهر، شقایق اصلانی، ریحانه فدایی اردستانی، عطیه اسلامی، آتنا طالبی آذر، حدیثه سهرابی، امید کفایتی، بهادرمیرناصری، امیرحسین شیخی، مرتضی کریمیان بهرنگ رهنمون، علی پناهی، پارسا پازوکی، علی اصغر حق شناس هستند.

*بزی‌سیتی در سالن باران

نمایش بزی سیتی کاندیای چهارمین جشنواره تئاتر باران به نویسندگی و کارگردانی امیر مهیار مشیری افشار از سه‌شنبه، سیزده شهریور اجرایش را در تئاتر باران آغاز می‌کند. بازیگران این نمایش محمد حسین زال فرد، سارا محمدی، آرمان پیراسته، محمد امین پارسا، النا خرسند، مهدی داودی، مهتا کاظمی هستند.

کارگردان نمایش درباره این کار می‌نویسند: موضوع ساده است و باعث ایجاد احساسات زیبایی در دل تماشاچیان می‌شود.

داستان از این قرار است که همان شنگول وم نگول قدیمی ولی به شیوه مدرن و جدید با درنظرگرفتن خلاقیت و ایجاد صحنه‌های کمدی (در مورد مسائل جامعه امروز) و در نظرگرفتن حافظه عاطفی مخاطب طراحی شده است. چیزی که از امتیازات مثبت این اثر است و درگیری مخاطب با تک‌تک صحنه‌ها و هم‌حسی تا پایان ماجرا است که خنده را لحظه‌ای در صورت مخاطب کم نمی‌کند.

*نمایش دینید اینچ در خانه هنرمندان

نمایش دینید اینچ به نویسندگی و کارگردانی فریبرز کریمی از یازده شهریور، فردا هر شب ساعت 19 به سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان می‌آید. فریبرز کریمی تنها بازیگر این نمایش است.

درباره این نمایش نوشته شده است می‌توانی جایی برای زندگی انتخاب کنی که همه‌ آدم‌ها ویژگی‌های یکسان داشته باشند. مثلا هم‌قد باشند.

* کاج ها می‌دانند نام این نمایش چیست

نمایش «کاج‌ها می‌دانند نام این نمایش چیست» به نویسندگی نگین صدر و کارگردانی وحید دهشکار هرروز ساعت 15 به صحنه تئاتر باران آمد.

بازیگران نمایش وحید دهشکار، سعید دهشکار، مهدی کیان، میلاد اشکالی، علیرضا ملکی، مهسا شکوهی،موسیقی: اسماعیل مرادی، نوازنده‌های سازهای کوبه‌ای: امیرحسین طیاری، رامین علیپور هستند. کارگردان این نمایش معتقد است که تئاتر برای دیدن و تغییر است. داستان از این قرار است که الن به دنبال پیدا کردن شوهرش درگیر اتفاقاتی می‌شود.

*نمایش فکت بث در خانه هنرمندان

نمایش فکت بث به نویسندگی مهدی معبودی و طراحی و کارگردانی فرزین نوبرانی از نهم شهریور اجرایش را در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان آغاز کرده است.

بازیگران: (به ترتیب ورود صحنه) صائم متانی، شبنم اسکندری، رضا افشار، امین اکبری نسب، عباس علیرضا و امیر فراهانی هستند. «فکت بث»، برداشتی آزاد از «مکبث» اثر شکسپیر و بر اساس طرحی از فارا فرقدانی و برنده جایزه طراحی صدا و موسیقی از ششمین‌ جشنواره تئاتر شهر است.

مکبث در دنیای خواب مرگ، به تحریک لیدی مکبث همان جنایتی (کشتن دانکن و تصاحب قدرت) که در روی زمین انجام داده بود را مرتکب می‌شود. مکبث که از تکرار جنایت خسته شده با پیشنهاد جدیدی از طرف جادوگران روبرو می‌شود تا بتواند آرامش را در دنیای خواب مرگ تجربه کند.

*نمایش تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت؟

نمایش تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت به نویسندگی و کارگردانی مینا میرزاآقا از نهم شهریور اجرایش را در عمارت نوفل لوشاتو آغاز کرده است. بازیگران: (به ترتیب ورود) نسیم عرفانی، محمدصادق ملک، پریسا محمدی و بازیگران کودک: وانیا خطیبی، تیبا فتحی است.

داستان نمایش از این قرار است که زنی در چالش با اتفاقاتی است که در گذشته برایش رخ داده است.

*نمایش لعنت آباد

نمایش لعنت آباد به نویسندگی محسن عظیمی و کارگردانی سیامک زین‌الدینی اجرایش را از سه شنبه سیزده شهریور هر روز ساعت 15 آغاز می‌کند. بازیگران: هدیه آزیدهاک، محمد حسین سعیدی، سیامک زین الدینی هستند.

این نمایش کنداکتور چهارمین جشنواره تئاتر باران با عنوان «جشنواره فغر» است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول